Connect with us

Hír

Max Verstappen volt a leggyorsabb az utolsó pénteki szabadedzésen Abu Dhabiban

Max Verstappen nyerte a második szabadedzést és ezzel ő volt a pénteki nap leggyorsabbja Abu Dhabiban. Az első szabadedzésen, amit Lewis Hamilton nyert meg rekordszámú beugró pilótát láthattunk, akik közül többet is megtréfált a technika ördöge.

Első szabadedzés

Az első szabadedzés a szokásoknak megfelelően még nappali körülmények között kezdődött és zajlott le. Ami viszont egyáltalán nem volt megszokott, az a 8 beugró versenyző, akik lehetőséget kaptak az első gyakorlás alatt. Liam Lawson a Red Bullnál, Pietro Fittipaldi a Haasnál, Robert Shwartmann a Ferrarinál, Robert Kubica az Alfa Romeónál, Logan Sargeant a Williamsnél, Jack Doohan az Alpinenál, Pato O’Ward a McLarennél és Felippe Drugovich az Aston Martinnál kapott lehetőséget. Az utóbbi két pilóta első köreit teljesítette egy Forma-1-es nagydíjhétvégéjén.

A beugró O’Wardnak nem kezdődött jól a szabadedzése. A boxból kijövet feltűnően lassan vezetett és azonnal jelentette, hogy baj van az autóval. A rádiózás alapján váltó vagy hidraulika probléma lehetett, mivel megtiltották neki a sebességváltást. A hírnek biztos nem örült Lando Norris, aki kívülről figyelhette, ahogyan a McLaren IndyCar pilótája kölcsönvette az autóját. Pár perccel később Liam Lawson jelentette, hogy a jobb első gumik túlmelegedtek az utolsó szektorba menet. Az üzenet már csak azért is furcsa volt, mert az új-zélandi pilóta a legkeményebb gumikat használta a gyorskörén. Később a szabadedzés legmegmosolyogtatóbb pillanata volt, amikor Lawson elnézte a Red Bull boxát és manuális betolást kért a személyzettől.

A sok beugró pilóta ellenére kezdetben látványos hibákat nem vétettek a versenyzők, a szabadedzés a maga medrében folyt, miközben a pilóták mind a három keveréket használták. Egy jelentősebb hibát volt csak érdemes felírni, amit Logan Sargaent vétett az első kanyarban. A rázókövön próbált meg fékezni és füstölve blokkoltak a kereket, kitört az autó hátulja és füstölgő gumikkal pördült ki a bukótérbe.  Az autó szerencsére nem tört össze, de az abroncsokat teljesen tönkretette az amerikai pilóta. Sargaent hibája mellett egy újabb technikai hibát is láthattunk. Jack Doohan a melegedő motort jelentette, amin meg sem lepődünk, lévén az ausztrál versenyző Fernando Alonsó autóját kapta meg.

A második 30 percen már a lágy gumiké és Kevin Magnussen látványos elfékezésén túl továbbra is lényegében sallangmentesen telt a gyakorlás. A tesztversenyzők szerepét Robert Kubica mutotta meg, aki a csapattól extra lehetőséget és gyorsköröket kért, hogy a lágy keverékű C3-as gumikat és azok működéséről több tapasztalata legyen. A legmelegebb pillanatokat Pierre Gasly, Yuki Tsunoda és Pietro Fittipaldi hozta össze, a brazil és a francia nem értette meg egymást, miközben a japánt kerülték ki. Kevesen múlott, hogy a három pilóta nem ütközött a hosszú egyenesben. Az első szabadedzést végül Lewis Hamilton nyerte egy 1:26.633-as idővel, George Russell, Charles Leclerc, Sergio Pérez és Liam Lawson előtt.

Második szabadedzés

Naplementében kezdődött el a második szabadedzés a mezőny állandó versenyzőivel. A pilóták az első köreikre a közepes és a kemény gumikat választották. A csendes szabadedzésen negyed óra után Charles Leclerc állt az élen 1:26.045-ös idővel. Mögötte meglepetésre Esteban Ocon tartózkodott 3 tized lemaradásban, majd a franciát Carlos Sainz követte pár ezred másodperccel. A top-5-ben ekkor még Max Verstappen és George Russell tartózkodott.

Verstappen volt az első, aki a lágy gumikkal megkezdte az időmérő szimulációkat.  A Red Bull pilóta ennek megfelelően az élre is ugrott egy 1:25.335-ös idővel. Később senki sem tudta letaszítani, csak megközelíteni, Russell másfél, Leclerc 2,5 tizedmásodperccel maradt el a holland idejétől. A mercedeses versenyző esetén érdemes megemlíteni, hogy a leggyorsabb köre közben jó pár autót kellett kerülgetnie az utolsó szektorban és szinte biztosan benne hagyott pár tizedet. De hogy senkiben se hagyott kétségeket, Verstappen egy újabb gyorskörén további két tizedmásodpercet gyorsult.

Az első látványosabb hibára az edzés feléig kellett várni, amikor Sebastian Vettel a hosszú egyenes végén a 6-os kanyar előtt elfékezte a lágy gumikat. A nagy füst a gumifüstöléssel azt is jelentette, hogy azokat a C3-as keverékeket lehetett kukázni. Bár nem pilóta hiba, de a Haasok szintén előtérbe kerültek azzal, hogy előbb Lewis Hamiltont majd később Carlos Sainzot is feltartották.

Az utolsó negyed órában már a versenyszimulációké volt a főszerep és minden pilóta a saját előre meghatározott programjával volt elfoglalva. A sorrenden nem is történt változás, így a kissé eseménytelen második szabadedzést Max Verstappen tudta behúzni. A top-5-be még George Russell, Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Sergio Pérez fért be. Folytatás a holnap 11:30-kor kezdődő harmadik szabadedzésen.

Csatlakozzatok hozzánk a Discord szerverünkön és hozzunk létre egy igazán elit közösséget! Meghívó:

https://discord.gg/VKhhJVbmSh

Click to comment