A mai napon hivatalossá vált, amit egy bő hónapja tudtunk és Nico Hülkenberg visszatér a Forma-1-be, ezúttal a Haashoz. A bejelentés egyúttal azt is jelenti, hogy Mick Schumacher távozik a csapattól, akinek így 2 év után véget ér a Forma-1-es kaland egy pár évre. De miért nem szavazott egy újabb évre bizalmat Günther Steiner Mick Schumachernek?
A csapattárstól való teljesítménybeli lemaradás abszolút valid érvnek tekinthető a távozás okaként, főleg ha az idény első feléből indulunk ki. Kevin Magnussen csodálatos Bahreini beugrása mellett szorgosan gyűjtötte a pontokat, az Emilia-Romagna Nagydíjig bezárólag 15 pontot szerzett. Igaz, hogy ennek oroszlán része pont az idénynyitóból származik, de így is 15 ponttal több, mint amire Mick képes volt. A német pilóta láthatóan szenvedett az időmérő edzéseken és olykor a csapat, máskor saját hibái miatt dobta el a pontszerző lehetőségeket magától. Elég ha csak az autótörésekre gondolunk Jeddáhból , Miamiból és Monacóból. Nehezen de végül átszakadt a gát, és a silverstone-i valamint spielbergi pontszerzéseivel egyértelműen megindult felfelé, és többször nemcsak a futamokon, de már az időmérő edzéseken is el-elverte Magnussent. A javulás viszont már túl későn érkezett, legalábbis a Haas szempontjából.
Günther Steiner és Gene Haas csapata mióta a Forma-1-ben van kivétel nélkül arra játszott hogy az idény első futamai alatt egy jó alapokkal rendelkező autóval top-10-ben végeznek rendszeresen majd a riválisok javulásának hála és a fejlesztésék elmaradásának hála visszacsúsznak az erősorrendben és lényegében kibekkelik az idény hátralevő részét. Ez a stratégia csak azonnal, minden körülmények között jól teljesítő és tapasztalt pilótákkal működik, újoncokkal és lassú tanuló versenyzőkkel, mint Mick nem.
A tapasztalatából fakadó jobb gumimenedzselésének is köszönhetően sikerült Kevin Magnussennek Austinban egy kiállással megcsinálnia a futamot és Interlagosban a pole-pozíció megszerzéséhez a sok év változó körülmények között rutinja kellett. Utóbbi helyszínen Mick Schumacher már a Q1-ben kizuhant és a szakértői vélemények alapján túl óvatosan vezetett, az Amerikai Nagydíjon heves támadásai alatt pedig elfogyasztotta a gumikat majd pechére megsérült az autója és esélytelenné vált a visszazárkózásra. Ha jobban belegondolunk Magnussen is csak ezzel a két kiugró teljesítményével újra magát észre és a legtöbb versenyhétvégén a német volt a jobb, de ez a két kiugrás is pontokban manifesztálódott, ami a konstruktőri bajnokságban és a pénzdíjakban számít. Nyilvánvalóan Mick Schumacher 2023-ra egy újabb jó alapokkal rendelkező Haassal és plusz egy év rutinjával sokkal könnyebb helyzetből várhatta volna az új idényt. Viszont 180 futamnyi tapasztalattal rendelkező Hülkenberg még mindig jobb eséllyel fogja az adódó lehetőséget kihasználni és a csapat stratégiai és boxutcai hibáit kijavítani a versenypályán.
A német pilóta kapcsán negatív aspektusként kell megemlíteni a körülötte lévő állandó média felhajtást. Michael Schumacher fiaként, főleg a legenda ismert és ismeretlen okokból való távolléte miatt jóval nagyobb az érdeklődés iránta. Egy megszokott középmezőnybeli pilótához képest sokkal többen és többet cikkeznek róla, a rajongói tábora pedig többszöröse ha egy hasonló cipőben járó Guanyu Zhou-hoz vagy Yuki Tsunodához hasonlítjuk. Egy generációs tehetség kapcsán ez áldás a csapatnak és csak vonzza a szponzorokat, de Mick Schumacher közel sem az a szint a Forma-1-ben. Ebben az esetben meg valódi átok, mert nem csak a pilóta látható lemaradása kerül előtérbe, de a csapat hibái is jobban a felszínre törnek és az összeesküvés hívőknek is teret adnak.
Ilyen szituációban az ember a háta közepére se kívánna egy Ralf Schumacherhez hasonló nagybácsit, aki minden héten háromszor elmondja, hogy a Haas minden irányból szabotálja az unokaöccse karrierjét. Ez a fajta magatartás nem csak a korábbi Forma-1-es pilóta részéről volt felfedezhető. A Skysports német ága szüntelen bombázta Günther Steinert a versenyzője jövőjéről és a csapat hibáiról, amik megfosztják a jó eredménytől és a pontoktól. Végül Steinernek elege lett és Max Verstappenhez hasonlóan nem állt a Sky Sports rendelkezésére. Ez a sajtó visszhang szinte biztosan kisebb lesz Nico Hülkenberg mellett 2023-ban.
Harmadik fő ok, pedig a támogatás és a szponzorok hiánya. A Ferrari kapcsolat végéről már a nyár vége óta tudunk, ezzel pedig az erőforrásokra és az összes többi
az olaszoktól megvásárolt alkatrészre kapott kedvezménytől is elesik a Haas 2023-ra. Illetve ne felejtsük el, hogy Schumacher név ide vagy oda, a szponzorok nem dörömbölhettek a Steiner irodáján, különben az egy darab 1&1 mellett a hófehér autón más cégek logói is feltűntek volna. Az Amerikai Nagydíj hétvégén bejelentett új főszponzor, MoneyGram is a csapathoz fűződik, nem a némethez. Ha pedig már nem vagy kiemelkedő és emellett jelentős pénzügyi támogatást se tudsz felmutatni, akkor a középmezőnyben nagyon nehéz dolgod lesz ülést találni.
Nicholas Latifit éveken át a családi vagyon tartotta a Williamsnél, de Jost Capitóék végül a kanadai elengedése mellett döntöttek. Mick jobb Latifinél, ez tény, de legalább annyival kisebb is mellette a pénzügyi hátország, amit fel tud mutatni. Szerencsétlen szituáció, de ha a két pilótát egybegyúrnánk akkor 2023-ban biztosan lenne egy szabad ülés a kettőjük jó “tulajdonságaiból” származó versenyzőnek.
Az egyértelmű abból a pár emlékezetes csatából és megmozdulásból, amit Mick Schumacher megmutatott az elmúlt 2 évben, hogy a tehetség ott van benne, mégha közel sem kiemelkedő mértékben. Ahogyan Nicholas Latifi három évet kapott és Yuki Tsunoda is megkapja a harmadik idényét a bizonyításra a Forma-1-ben, úgy a németnek is ebből a szempontból kijárt volna. Azonban a többi felsorolt ismert és ismeretlen körülmény (gondolok a csapatfőnökkelés a tulajdonossal való kapcsolatra) nagyon nehézzé vagy lehetetlenné tette a folytatást a Haasnál, amiből a vezetők nem lértek. Most már Mick csak egyet tehet, elmegy tartaléknak a Mercedeshez és vagy Toto Wolff segítségével vagy az Audival visszatér a rajtrácsra.
Csatlakozzatok hozzánk a Discord szerverünkön és hozzunk létre egy igazán elit közösséget! Meghívó:

Login with Patreon
Legyél te is a támogatónk!

Legfrissebb cikkeink
- Pérez is megkaphatta a saját – vigyorgó – sárga lapját
- Nyck de Vries megmérettetett és könnyűnek találtatott
- A Red Bull Akadémia szembeköpése
- Top pilóta-e Alex Albon?
- Charles Leclerc NEM világbajnok alkat?
- Tisztelet
- Igazságot Stoffel Vandoorne-nak!
- Csapat Ranking #4
- Miért lehet probléma Adrian Newey megtartása?
- A Forma-1 Miamiba, a Formula-E Monacoba látogat
Legutóbbi hozzászólások