Connect with us

Minden ami F1

Csak okosan Kevin! Semmi őrültséget!

Kevin Magnussen a saját kitűnő teljesítménye miatt és a folyamatosan romló körülmények hatására megnyerte a tegnapi időmérő edzést Interlagosban. Ez egy soha vissza nem térő alkalom nem csak a dán pilóta, hanem a Haasnak számára is, amit illene tökéletesen kihasználniuk a hétvége hátralevő részében is. Azonban a fő probléma az, hogy az idei szezonban sem Magnussennek, sem Günther Steineréknek nem az adódó lehetőségek maximalizálása volt a főerősségük.

Kevin Magnussen a pole-ban, Charles Leclerc a pokolban Interlagosban

Ha reálisan gondoljuk akkor egy száraz pályás sprint és normál futam lefolyása esetén Magnussen jó eséllyel még dobogóra sem tudna felállni. Azonban a top-csapatok mögött a legjobb versenyző lehetne, amivel így is rengeteg pontot tudna gyűjteni, ami a 6. konstruktőri csatában rendkívül értékes lenne. Jelen pillanatban a Haas 36 ponttal áll a 8. helyen, 1 ponttal az AlphaTauri előtt, 13 ponttal az Aston Martin és 17 ponttal az Alfa Romeo mögött. Ha az Alfa Romeot nem is, de az utóbbi időben feltámadó Astont visszaelőzhetnék a tabellán.

Az esélyeiket növeli, hogy mind szombatra, mind vasárnapra további esőt jósolnak, így az élmezőny pilótái közül Lewis Hamilton, Sergio Pérez és Charles Leclerc félzárkózása is jóval nehezebbnek ígérkezik, ha nem lehetetlennek a rosszul sikerült időmérő után. A jó szombati eredmény eléréséért így lényegében csak a Max Verstappen, George Russell és Lando Norris hármassal kell megküzdenie a dánnak. Persze a sprintfutamon a helyzet még rengeteget változhat, de abból kiindulva, hogy a versenyzők eddig kivétel nélkül csak a túlélésre játszottak a 100 km-es távon kevés esélyt látok arra, hogy a vasárnapi futam előtt a felállás jelentőset változzon. Addig is 8-5 pontot belehetne gyűjteni.

A rendes futamon viszont, hogy mi fog történni arra még tippelni sem merek, csak egy valamiben bízok, hogy a dán semmi örültségbe nem fog belemenni. A probléma viszont az, hogy Kevin Magnussen kevés kivételtől eltekintve ezt a tanácsot nem igazán szerette megfogadni. Az idei szezon első felében rendre elbírta kerülni a bajt és a rendszeres pontszerzéseit ennek is köszönhette. Ehhez kellett is a jó autó, amellyel rendre Q3-as résztvevő tudott lenni. Később Barcelonában, Kanadában, a Hungaroringen és Szingapúrban is hiába rajtolhatott a top-10-ből, első körös incidensnek és szárnytöréseknek hála rendre a mezőny végébe kényszerült a kötelező javítások miatt. Azóta bár változást ígértek a problémás fekete-narancs zászló használatára vonatkozóan, viszont a versenyzői magatartáson a zászlóhasználat visszafogása nem változtat.

Kevin Magnussen versenyszituációkban rendkívül agresszív, olykor túl nagy kockázatot vállal egy-egy pozíció megtartása érdekében. Ez a tulajdonság az utolsó pontszerző helyekért folyó csata közben rendkívül értékes és a nézők számára kiváló szórakoztatást tud nyújtani. Gondoljunk csak az Amerikai Nagydíjon látott utolsó körös csatára Sebastian Vettel ellen. Viszont egy jó pilóta tudja, mikor kell engedni és a gyorsabbakat elengedni annak érdekében, hogy a saját versenyét ne tegye tönkre. Ebben a tekintetben vannak kétségeim a mai és holnapi nappal kapcsolatban Magnussen felé. Körülötte a mai rajtnál ott lesz Verstappen és Russell egy sokkal gyorsabb Red Bull-lal és Mercedesszel, ami szintén nem sok jót ígér. Ráadásul az utóbbi két pilótát se kell kétszer kérni, ha támadásról van szó. Amekkora esélye van egy probléma mentes versenyre Kevin Magnussennek, legalább ugyanannyi van arra, hogy katasztrófával végződik az ő szempontjából a hétvége hátralevő része. A kettő közötti átmenetet nem igazán látom.

A helyzetkihasználással nem csak Magnussen, hanem a Haas boxfal is szenved. Stratégiai és boxutcai hibák hosszú sora miatt nem állnak ők jelenleg a konstruktőri 6. helyen, ahová az autó teljesítménye és képessége predesztinálná őket. A hibák pedig a pénzjutalomban is kifejezhetőek: a 6. helyért járó 84 millió dollár és a 9. helyért járó 66 millió dollár között jelentős a különbség. Ez gyakorlatilag egy komolyabb fejlesztési csomag ára és pont a Haas esetén tudjuk, mennyit számít, ha egy autóra rendszeresen érkeznek újítások. Az se egy utolsó szempont, hogy a szponzorokat is könnyebb lenne szerezni a csapat számára, ha kézzel fogható kiugró eredményt tudnának felmutatni az idény második feléből. Ha másért nem, akkor a 2023-as gördülékenyebb fejlesztési munkáért kellene most az eredményt maximalizálniuk Interlagosban.

Összességében a fenti okok miatt lenne fontos a Haasnak, hogy a Sao Pauló-i időmérő edzés által adott pole-pozíciót tökéletes kihasználják. A nagy ünneplés bár érthető, a pontokat azonban még nem osztották ki és Günther Steinernek jelenleg pontszerzésen kell dolgoznia a csapatával és pilótájával.

Csatlakozzatok hozzánk a Discord szerverünkön és hozzunk létre egy igazán elit közösséget! Meghívó:

https://discord.gg/VKhhJVbmSh

Click to comment