Connect with us

Futamösszefoglaló

Sergio Pérez ért elsőként a célba Szingapúrban, de a győzelme a rengeteg balesettel tarkított futamon nem tekinthető véglegesnek

Az idei évben visszatérő Szingapúri Nagydíj nem hazudtolta meg magát. Rengeteg balesetet és technikai hibát láthattak a versenyt követő szurkolók, amit Sergio Pérez nyert meg, viszont az eredmény az egyik biztonsági autós fázis alatt elkövetett hiba miatt egyáltalán nem tekinthető véglegesnek. 

A zuhogó eső miatt 65 perces késéssel indult el a felvezető kör Szingapúrban. A vizes versenypálya ellenére nem tettek meg a pilóták a biztonsági autó mögött több kört, helyette rögtön felsorakoztak a rajtrácson az intermediate gumikon a verseny megkezdéséhez. A pole-pozíciót a tegnapi időmérő edzés megnyerése után Charles Leclerc, míg mellette a második helyet Sergio Pérez foglalta el. A második rajtsorból Lewis Hamilton és Carlos Sainz indulhatott, a top-5-öt Fernando Alonso zárta. A tegnapi nap két vesztese Max Verstappen és George Russell volt, előbbi csak a nyolcadik, utóbbi pedig csak a boxutcából várhatta a piros lámpák kigyulladását.

Sergio Péreznek sikerült a legjobban a rajtot kiviteleznie és a mexikói az 1-es kanyarhoz érve már tisztán Leclerc előtt volt. Carlos Sainz és Lewis Hamilton küzdött meg egy rövid ideig a harmadik helyért, de a spanyol leterelte a hétszeres világbajnokot a pályáról, a Mercedes visszacsúszott a negyedik helyre. Nagyszerű rajtot vett Sebastian Vettel, aki öt helyet nyert az első körben, Max Verstappen ellenben elrontotta az indulást és a 12-dik helyig esett vissza az első kör végéig.

Max Verstappen lassan elkezdte a visszazárkózást és a 3. körben már a 10. helyen haladt. Mindeközben Sergio Pérez és Charles Leclerc teljesen leszakította magáról a mezőnyt, a másik Ferrarival Carlos Sainz már 3,5 másodperccel lemaradt mögöttük, Lewis Hamilton pedig újabb 2 másodpercre követte őket. A két éllovassal senki sem tudta tartani a tempót, Pérezen és Leclercen kívül senki sem tudott 2 perccel kezdődő köridőt teljesíteni.

Kevin Magnussen folytatta a rossz sorozatát és egy újabb top-10-es rajthelyet követően sikerült ismét letörnie csatározás közben az első szárnyvéglapját. A versenyirányítástól fekete-narancs zászlót kapott és ki kellett jönnie a boxba a 12. helyről, amellyel így a mezőny végére kényszerült. Azonban pont ekkor hajtott a biztonsági autó a pályára Guanyu Zhou és Nicholas Latifi balesete miatt. A kanadai pilóta nem vette észre a mellette érkező kínai pilótát, akire ráfordult és kitörte a kerekét. Zhou azonnal leparkolta az Alfa Romeót, Latifi még visszavitte a defektet kapó Williamst a boxutcába, de folytatni ő sem tudta a viadalt.

A Safety Car pályára gurulása miatt eltűnt Pérez és Leclerc hatalmas előnye, a pontszerzőhelyeken ekkor a két pilóta mögött Sainz, Hamilton, Norris, Alonso, Gasly ,Vettel, Verstappen és Tsunoda haladtak. A verseny a 11. körben indult újra, amit a legjobban Verstappen használt ki. Gyorsan legyűrte Vettelt majd pár kanyarral később Gaslyt, pillanatokkal később le is szakította őket és rohamtempóban sietett az Alonso-Norris kettőshöz.

Az újra indítás után ugyanaz a koreográfia zajlott le, Pérez és Leclerc ismét leszakította a Sainz-Hamiltont duót, akik mögött Norris jött már több másodperces hátrányban. Érdekes volt megfigyelni, hogy a folyamatos körözés ellenére csak lassan száradt a szingapúri aszfaltcsík. A verseny ezen pontján szinte mindenki borítékolhatta, hogy a slick gumik még a futamon nem fognak egy jó ideig szerepet játszani, hiába volt már 1-2 száraz ív. Carlos Sainzra rá is szólt a mérnöke, hogy hűtse a gumikat. A verseny 17. körére teljesen megrekedtek a frontvonalak, senki se tudott előre menni és előzni. Mindenki arra várt, hogy mikor érkezik el a váltó pont.

A futam 20. körében továbbra sem volt változás a sorrendben. Pérez 2 másodperccel vezetett Leclerc előtt, majd 10 másodpercre Sainz és Hamilton jött, Norris pedig újabb 8 másodperce érkezett. Ekkor Fernando Alonso motorhibával szembesült és leparkolt a bukótérben. A félreállt Alpine miatt Virtuális Safety Car fázist rendelt el a versenyirányítás. A lerövidült kiállási időt egyedül George Russell használta ki és közepes gumikat tetettet fel. Minden stratéga egyből az ifjú brit szektoridejeit kezdte el nézni, aki a tapadás hiányára panaszkodott.

Az álló vizet Alex Albon próbálta felkavarni, a brit-thai versenyző lebontotta az első szárnyát a 26. körben, amikor egy elrontott féktáv után a falba kötött ki. Rövid ideig ismét megjelent a VSC felirat, viszont a Williams versenyzőjén kívül senki se hajtott a boxba, de ős csak a futam feladása miatt látogatta meg a garázst. Még munkások a pályán voltak törmelék takarítása végett, amikor folytatódott a futam, de csak pár pillanatig. Esteban Ocon Alpine-ja is megadta magát és látványos füsteregetéssel lehelte ki a lelkét. A virtuális biztonsági autós fázis pár körre ismét elrendelték, de látva Russell szenvedését a slick gumikon senki se akart a boxba hajtani lecserélni az intermediate abroncsokat.

Lando Norris és Max Verstappen csatáját követhettük a verseny 33. körében, amikor Lewis Hamilton elrontotta a féktávot és a falba kötött ki. A hétszeres világbajnok bár megúszta kisebb szárnysérüléssel, viszont pont a Verstappen elé tért vissza. Ezzel egy időben Pierre Gasly megindította a kiállásokat, a francia lágy gumikat kapott, de mindenki más a közepesekre szavazott. Az élről Charles Leclerc indította el a dominót, de mivel kicsit túl csúszott a boxban ezért csak lassan tudták feltenni neki a slick keveréket. A hibát köszönte szépen Sergio Pérez és egy hibátlan kerékcserével az élen maradt kivédekezve az elévágási kísérletet.

A pilóták küzdöttek a gumik felmelegítésével, aminek Yuki Tsunoda mutatta ékes példáját: a japán pilóta a falba kötött ki egy elfékezés után. Az autó a falba ragadt és a mentés elvégzéséhez a biztonsági autó ismét a pályára gurult. Az újraindítás előtt top-10-ben ekkor Pérez, Leclerc, Sainz, Norris, Verstappen, Ricciardo, Stroll, Vettel, Hamilton és Gasly tartózkodott. A pontszerző helyeken Daniel Ricciardo kivételével mindenki a közepes keverékeken autózott, az ausztrál egyedülikén a lágyakon.

Az elhúzódó verseny miatt esélytelen lett a versenytáv teljesítése és a körszámlálót egy visszaszámláló óra váltotta fel. 35 perccel az óra lejárta előtt ismét elindult a verseny. Max Verstappen meg is próbálta levadászni Lando Norrist, de túl optimista manőverrel próbálkozott a holland és füstölő kerekekkel a bukótérbe hajtott. A hiba miatt a gumijait teljesen elfékezte és a boxba kényszerült a világbajnoki címvédő. Ezúttal a lágy gumikat kapta meg és a mezőny végén kezdhette meg ismét a félzárkózást.

Két pilóta azonnal eltűnt Verstappen előtt. George Russell előzés közben összeért Mick Schumacherrel a célegyenesben, mindkét pilóta defektet kapott és ismét a boxba kellett hajtaniuk. 27 perccel a futam vége előtt motorproblémákat jelentett Pérez, Leclerc azonnal nyomás alá helyezte és folyamatosan DRS távolságon belül autózott. Ugyanekkor Max Verstapen folyamatosan a leggyorsabb köröket autózta a top-10-en kivül, Lewis Hamilton pedig Sebastian Vettelt támadta eredménytelenül.

Charles Leclerc egy pillanatra sem engedte ki a karmai közül Sergio Pérezt, de 18 perccel a vége előtt egy kisebb hibát vétett a monacói és DRS távolságon kívülre szorult. A csapattárs Carlos Sainz tartotta a harmadik helyet a két McLaren előtt, viszont a hátránya már több, mint 9 másodperc volt Leclerchez képest. A McLarenek mögött a top-10-ben még Stroll, Vettel, Hamilton, Gasly és Bottas autózott. Utóbbi pilóta sokáig nem örülhetett az egyetlen pontot érő helynek, miután Max Verstappen megelőzte, majd Gasly szorult egykori csapattársa mögé.

Pérez 2,8 másodpercre növelte az előnyét a Ferarihoz  képest 10 perccel a leintés vége előtt. A nagyobb távolságra szüksége is volt a mexikóinak, hiszen a biztonsági autótól túlságosan lemaradt és egy várható büntetés miatt akartak minél nagyobb helyett kialakítani. Magát a vizsgálatot és annak eredményét a versenyirányítás csak a leintés után fogja közzé tenni, így az eredményt nem lehet véglegesnek tekinteni. A csapattárs Max Verstappen hiába ért fel a Hamilton-Vettelt kettőst, előzni képtelen volt sokáig.

Végül Sergio Pérez 7,5 másodperccel megnyerte a Szingapúri Nagydíjat Charles Leclerc és Carlos Sainz előtt. A dobogósokat a két McLaren követte Lando Norris-Daniel Ricciardo sorrendben, az ausztrál pilóta azonban nem lehet büszke az utolsó etapjára, 35 perc alatt fél perc hátrányt szedett össze. A hatodik helyet Lance Stroll szerezte meg, a hetedik helyet az utolsó körben Sebastian Vettelt megelőző Max Verstappen, mögöttük Lewis Hamilton és Pierre Gasly futott be az utolsó pontszerző helyeken. A végeredmény a vizsgálat miatt még egyáltalán nem vehető biztosra, még hosszú órákra vagyunk, míg a véglegessé válik a Szingapúri Nagydíj sorrendje.

UPDATE: Sergio Pérez egy 5 másodperces időbüntetést kapott, így megtarthatta a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelmét.

Click to comment