Connect with us

Hír

Ferrari főlény a pénteki edzésnapon Szingapúrban

Carlos Sainz volt a pénteki edzésnap leggyorsabb pilótája Szingapúrban. A spanyol versenyző a második gyakorláson nem talált legyőzőre, míg a nappali fények közt zajló az első szabadedzést Lewis Hamilton nyerte meg. A szabadedzéseken rengeteg pilóta hibát láthattunk, amelyek közül a legkomolyabb Lance Stroll kisebb autótörése volt.

Első szabadedzés

Még nappali napsütés mellett kezdődött meg az első szabadedzés Szingapúrban. Elsőként a pályára a két Alfa Romeo hajtott, azonban az első problémákkal nem ők, hanem Charles Leclerc szembesült. A monacói versenyző a kivezető körén jelentette, hogy valami nem stimmel a fékekkel. A boxutcába rögtön vissza is tért és azonnal megkezdődött az autó szétszedése a Ferrari garázsban, így értékes pályaidőt vesztett Leclerc. A többi versenyző szorgosan gyűjtötte a köröket az utca aszfaltcsíkon a közepes és kemény keverékeket használva, 10 perccel a szabadedzés elkezdése után Leclerc kivételével mindenkinek volt mért köre.

A versenyhétvége első hibájáig nem kellett sokáig várni. George Russell a keménygumikon haladva fékezte el az egyik kanyart és orral előre koccant neki a tech pro falnak. A Mercedes látható sérülések nélkül megúszta az esetet, de biztos ami biztos alapon a garázsban is megvizsgálták az első szárnyat. Kellemetlen perceket okozott a McLaren Lando Norrisnak. Az új oldaldobozokkal felszerelt autóra panaszkodott a brit pilóta, túl nagynak érezte az egyenesekben és a féktávokon az autó pattogását. Hasonló panaszokkal élt Carlos Sainz, aki egyértelmű utalásokat tette arra, hogy nem jó alapbeállításokkal érkeztek Szingapúrba.

Az első lágy keveréken futott köridőre a szabadedzés féltávjáig kellett várni. A friss vakbélműtétjéből lábadozó Alex Albon iratkozott fel elsőként a piros oldalfalú gumikkal az időmérő eredményjelzőkre egy 1:46.119-es idővel, ami 1,8 másodperccel volt lassabb az élen álló Max Verstappen legjobb idejéhez képest. A többi pilóta is feltett egy vadonatúj lágy gumis szettet, de sokáig nem próbálgathatták a hétvége leglágyabb keverékét. Lance Stroll az 5-ös kanyarban csapta oda az autó bal hátulját és törte ki a kerekét az Aston Martinnak. A versenyirányítás meg is szakította a szabadedzést 20 perccel a gyakorlás vége előtt a mentés zavartalan lebonyolítása végett.

A pályabírók nagyon hatékonyan dolgoztak, perceken belül megjelent újra a zöld zászló és a versenyzők újra a pályára hajthattak, viszont csak a szerencsén múlt, hogy ismét munkába lendüljenek. Sainz az utolsó kanyarban lovagolta meg túlságosan a rázóköveket és a bukótérből tért vissza. Nem sokon múlott, hogy a Ferrarit nem törte a spanyol versenyző. Az utolsó percekben még Max Verstappen járta meg egy elfékezés után a bukóteret, de a Red Bull nem volt veszélyben. Az első szabadedzést kisebb meglepetésre végül Lewis Hamilton nyerte meg Max Verstappen és Charles Leclerc előtt.

Második Szabadedzés

A szingapúri második szabadedzésen a pilóták ugyanúgy kezdték, ahogyan az első gyakorlást. A versenyzők a közepes és kemény gumikon gurultak a versenypályára pár kört megtenni, közben pár kisebb hibát vétettek. A hibák közül Sebastian Vettel és George Russell megmozdulásait érdemes kiemelni, utóbbi pilóta pontosan ugyanott és ugyanúgy találta meg az orrkúppal a tech pro falat, mint az első szabadedzésen. A legfurcsább esemény nem is egy hiba volt, Nicholas Latifinek akadt gondja a biztonsági övvel és a boxba is vissza kellett térnie.

Charles Leclerc Ferrariját ismét szerelni kellett a második gyakorlás elején, ahogyan a két Red Bullt is, azonban Max Verstappen 20 perccel a szabadedzés elkezdése után már ki is hajtott a pályára. A kemény gumikon a holland pilóta 1:44.645-es idővel iratkozott fel az eredményjelzőre, 1,4 másodperccel az éllovas Carlos Sainz mögé. A Ferrari spanyolja mögött a Top-5-be még Lewis Hamilton, George Russell és Fernando Alonso fért be ekkor, többségük a közepes abroncsokon érte el a legjobb eredményét.

Féltávnál ismét előkerültek a lágy gumik és megkezdődtek az időmérő szimulációk. Sergio Pérez és Carlos Sainz is kissé eltalálta a betonfalat a gyorsköreik alatt, de az edzés folytatni tudták. Utóbbi versenyzőt viszont nem zavarta meg, 1:42.751-es időre javította az eddigi legjobb köridejét. Geogre Russell egy nagyon jó körön volt, viszont az Andreson hídnál elfékezte a féktávot és lecsúszott az ívről a 13-as kanyarban, de így is csak két tized másodperccel maradt el Sainz idejétől. A legmeggyőzőbb Charles Leclerc volt, aki a közepes keverékeken csak pár tized másodpercet kapott a csapattársától.

Pierre Gasly szó szerint meleg pillanatokat élt át. A francia versenyzőt épp tolták vissza a garázsba, amikor a felső légbeömlő nyíláson lángnyelvek csaptak ki a körülötte lévő szerelők legnagyobb meglepetésre. A helyzetet gyorsan megoldotta egy közelben álló Aston Martin mérnök, aki egy kézi tűzoltó készülékkel eloltotta a lángokat. Míg az AlphaTaurinál a tűzzel, addig a pilóták többsége a poros versenypályával küzdött. Aki egy kicsit is elhagyta az ideális ívet, azonnal megúszott alatta az autó.

Az utolsó néhány percben Max Verstappen és Charles Leclerc próbálkoztak a még lágy gumikon az élre kerülni, de egyiküknek sem sikerült Carlos Sainzot letaszítania. Végül a spanyol versenyző nyerte a második szabadedzést Szingapúrban Charles Leclerc és George Russell előtt. A negyedik helyet Max Verstappen szerezte meg, a top-5-öt Lewis Hamilton zárta. Holnap déli 12:00-kor folytatódik a versenyhétvége programja a harmadik szabadedzéssel.

Csatlakozzatok hozzánk a Discord szerverünkön is és hozzunk létre egy igazán elit közösséget! Meghívó:

https://discord.gg/9nnxNA46

Click to comment