Nem talált kihívóra Max Verstappen Spa-Francorchamps-ban a pénteki napon. A második szabadedzésen több, mint 8 tizedmásodpercet adott Charles Leclercnek és a Ferrarinak. Az élmezőnyben a legnehezebb napja a Mercedesnek volt, akik a gumik felmelegítéssel nem tudtak zöld ágra vergődni.
Első szabadedzés
Szemerkélő esőben kezdődött az első gyakorlás Spa-Francorchamps-ban, ennek megfelelően az első pilóták intermediate gumikon gurultak pályára, de Alex Albon azonnal jelentette, hogy teljesen száraz a versenypálya. Az első pilóták között volt Liam Lawson, aki az első hivatalos Forma-1-es eseményén vett részt az AlphaTaurinál. De nem az elsőbálozó okozta az első komolyabb incidenst a hétvégén, Nicholas Latifit engedték rá Max Verstappenre a boxutcában és csak a holland reflexein múlt, hogy nem ütköztek. A versenyirányítás mégis úgy döntött, hogy nem kell az esetet komolyabban megvizsgálni.
A Red Bullnál és az Aston Martinnál különböző hátsó szárnyakkal kísérleteztek a pilóták. A belga helyszínen hagyományosan mindig kipróbálják a Monzára szánt alacsony leszorítóerős csomagot és adott esetben a gyors első és hátsó szektor miatt Spa-Francorchamps-ban is használhatják a hétvége lényegi eseményein. A kísérletezés és a beállítások ellenőrzése miatt túl sok említésre méltó esemény nem történt a versenypályán. A pilóták mind a három gumikeveréket kipróbálták, az első köridők nem is voltak reprezentatívak.
Az első szabadedzés második felét Kevin Magnussen leparkoló autója zavarta meg és szakította félbe, a Haas versenyautója a célegyenesben elvesztette az elektromos hajtást és a La Source után megállt. Úgy tűnik az amerikai csapat másik versenygépébe is új erőforráselemek beépítését kellene megejteni a csapattárs Mick Schumacherhez hasonlóan, aki 5 másik pilótához hasonlóan (Max Verstappen, Esteban Ocon, Lando Norris, Valtteri Bottas és Charles Leclerc) a rajtrács végéről fog indulni. A mentés hosszasan elnyúlt és gyakorlásból már csak 9 perc maradt hátra, de így is igyekeztek a versenyzők az utolsó perceket is kihasználni és a zöld lámpák megjelenése előtt már a boxkijáratnál sorakoztak. De hiába mentek ki, megérkezett az eső Spa-Francorchamps-ba és érdemi munkát már nem lehetett végezni. A szabadedzést így Carlos Sainz nyerte Charles Leclerc és Max Verstappen előtt, a top-5-be még George Russell valamint Lance Stroll fért be.
Második szabadedzés
A második szabadedzés kezdetére felszáradt a versenypálya jelentős része, de néhány kisebb vizes foltra még oda kellett figyelniük a pilótáknak. A versenyzők többsége a kemény és közepes gumikon kezdte meg a hétvégi munka érdemi részét, csak Mick Schumacher és Daniel Ricciardo használta a C4-es lágy gumikat az első percekben. A két Ferrari pilóta első gyorskörei nem sikerültek tökéletesen, Charles Leclerc a Kemmel egyenes végén fékezte el egy kicsit a bal első gumit, míg Carlos Sainzot a harmadik szektor elején tartotta fel Sebastian Vettel. Később a spanyol pilóta a Fagnes-ban még a sóderágyat is megjárta rallyautókat megszégyenítő módon.
George Russell szabadedzése is szenvedősen indult. A brit pilóta az új padlólemez kipróbálása közben a kemény abroncsok gumimelegítésre panaszkodott, ami vélhetően Lewis Hamiltont is, legalábbis a folyamatos elfékezések erre utaltak. A Red Bullok azonban komolyabb probléma nélkül köröztek, különösen Max Verstappen, aki 1:46.850-es közepeseken futott körével az élen állt az első gyors körök után. A második-harmadik helyen a két Ferrari következett Carlos Sainz és Charles Leclerc sorrendben, a negyedik helyet Sergio Pérez, az ötödiket Yuki Tsunoda foglalta el 20 perccel a gyakorlás megkezdése után.
Az első időmérő szimulációs kört George Russell teljesítette, de több, mint 1 másodpercet kapott Max Verstappen közepeseken futott köridejéhez képest. Később ezen az időn javított a holland címvédő az első lágygumikkal futott körideje után, 1:45.507-es köridőt futott. A második helyre felérő Charles Leclerc is 862 ezred másodpercett kapott, míg a csapattársa Carlos Sainz csak az ötödik helyre fért fel, de már 1 másodperces hátránnyal. A két Ferrari közé pedig meglepetésre Lando Norris és Lance Stroll fért be, a Mercedesek csak a hatodik és nyolcadik helyen álltak 25 perccel a gyakorlás vége előtt. Úgy tűnik még a lágy keverékeket sem tudja a Lewis Hamilton-George Russell páros működésre bírni.
Az időmérő szimulációk után a versenyszimulációké lett a főszerep, amelyek kezdetén Pierre Gasly látogatta meg a sóderágyat a Rivage-ban. A francia hibáját leszámítva komolyabb incidens nem történt, a szabadedzések csordogált a maga medrében, amíg meg nem érkezett újra az eső 10 perccel a leintés vége előtt. Az eső érkezésének legfőbb bizonyítéka, hogy a Kemmel egyenes végén, a Les Combes-nál sorra rontották el a pilóták a féktávot és az aszfaltozott bukóteret járták meg, valamint Mick Schumacher is a sóderágyból tért vissza. A romló körülmények miatt már nem történt változás az időeredményekben és a szabadedzést így Max Verstappen nyerte meg. Folytatás holnap a délután 13:00-tól a harmadik szabadedzéssel.
Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, kérlek segítsd a tevékenységünket pár like-kal és megosztással, hogy így minél több emberhez eljuthassunk. Ha anyagilag is tudsz minket támogatni ezt az alábbi linken teheted meg. Minden segítséget köszönünk!

Login with Patreon
Legyél te is a támogatónk!

Legfrissebb cikkeink
- Pérez is megkaphatta a saját – vigyorgó – sárga lapját
- Nyck de Vries megmérettetett és könnyűnek találtatott
- A Red Bull Akadémia szembeköpése
- Top pilóta-e Alex Albon?
- Charles Leclerc NEM világbajnok alkat?
- Tisztelet
- Igazságot Stoffel Vandoorne-nak!
- Csapat Ranking #4
- Miért lehet probléma Adrian Newey megtartása?
- A Forma-1 Miamiba, a Formula-E Monacoba látogat
Legutóbbi hozzászólások