Connect with us

Minden ami F1

Max Verstappen már a 2022-es idény bajnokának tekinthető?

Vajon Charles Leclerc kiesésével és Max Verstappen Francia Nagydíjon aratott győzelmével az idei szezon bajnokának tekinthető-e a holland versenyző, hiába van hátra az idei szezon fele? A padlógáz szerkesztőségéből hárman (Danika, Galacy és BBJ) három különböző oldalról vizsgáltuk meg a kérdést kerestük rá a választ.

Charles Leclerc újabb nullázásával és Max Verstappen újabb futamgyőzelmével számomra nyilvánvalóvá vált, hogy ki lesz a 2022-es év Forma-1-es világbajnoka. A holland címvédő előnye a 10 versennyel a szezon vége előtt már 63 pont. Ez azt jelenti, hogy még egy nagydíj megnyerésével, amire valljuk be elég nagy esély van elég lenne számára folyamatosan csak a második helyeken célba érnie és övé lenne az idei világbajnoki cím. Persze a leggyorsabb körökért is lehet 10 pontot szerezni, valamint Interlagoson is a sprintfutamon további maximum 10-et, de ez a lényegen nem változtat. Max Verstappennek reálisan nézve behozhatatlan előnye van.

A legnagyobb fordítást eddig Sebastian Vettel mutatta be még 2012-ben, amikor 44 pontos hátrányt faragott le sikeresen Fernando Alonsóval szemben. Charles Leclercnek ezt a rekordot kellene megdöntenie, nem is kevéssel. Ráadásul a korábbi megbízhatósági problémák miatt minimum kétszer még az idei szezonban a mezőny végéről fog rajtolni. Ezeken a nagydíjakon pedig garantáltan csak a hátránya fog nőni. Ha pedig a megbízhatóság már szóba jött, el tudjuk hinni, hogy többé nem látunk füstölgő Ferrarikat a pálya szélén a hátralevő futamokon? Jómagam nem és lélekben minden Ferrari szurkolót felkészítek arra, hogy lesznek még szomorúan álldogáló, üldögélő pilóták az autó mellett. Természetesen Max Verstappen is kieshet technikai hibák vagy baleset miatt, de neki még kettővel több nullázás fér bele, mint Leclercnek. A Ferrari pilóta mostantól kezdve hiába teljesít hibátlanul, a korábban tárgyalt okok miatt lehetetlen küldetésnek tűnik a világbajnoki harcba való visszatérés.

Innentől kezdve pedig nem lehet mást tenni, mint elfogadni azt, amire egy Ferrari drukker se tudott Melbourne után gondolni: a vereséget és Max Verstappen világbajnoki címét.

/Danika

Talán nem volt túl merész elgondolás a szezon első három futama után, látva az idei autók teljesítményét, hogy Max Verstappen lesz az idei világbajnok. Pedig akkor Leclerc vezette a tabellát, a holland pedig két nullázáson is túl volt. És miért? Egyszerűen azért, mert mindent összevetve jobb pilóta Charles Leclercnél. Valószínűleg jelenleg a legjobb a mezőnyben. Persze, hátravan még 10 futam, sok minden történhet, ha jól számolom, maximálisan 268 pont van még játékban, de akkor is.

Verstappen már megtanult és tud is nyerni és ez sokat számít. Megtanult aránylag türelmes lenni, pedig evidens, hogy csak a győzelem számít neki. Idővel pedig még türelmesebb, precízebb lesz. Emellett rendkívül precízen és hibamentesen vezet. Hibamentesen nyilván annyira, amennyire ebben a sportban lehetséges, mindenki hibázik, olyan pilótát nem lehet találni, aki nem hibázik legalább néha.

A fiatalos őrültség, ami benne volt régebben, szép lassan eltűnik, pontosan úgy, ahogy mint anno Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Ayrton Senna, Alain Prost, Sebastian Vettel stb. esetében is, és csak a győzni akarás marad meg. Többek között ezért mondtam már néhány éve, és tartom ezt róla, hogy sokszoros világbajnok lesz, mert pont olyan “hülye” volt néhány éve, mint a többi nagy is volt fiatalkorában. Ez pedig véleményem szerint csak a legnagyobbak és sokszoros világbajnokok ismérve. Három-, négy-, ötszörös világbajnok nem lehet valaki csak úgy, jópofizva mindenkivel, konfliktusok nélkül. Az elmúlt 30-40 évben legalábbis biztosan nem.

Természetesen az is örök érvényű, és meg kell említeni, hogy ebben a sportban kell a technika is a sikerhez, másként nem lehet sokat nyerni. Egyik pilóta sem (aki nyert legalább két-három bajnokságot, de még az egyszeres bajnokok között is nagyon kevés a kivétel) középmezőnybe tartozó autóval lett világbajnok. Sőt, bármelyiküknél bebizonyosodott, hogy megfelelő technika nélkül legjobb esetben is csak futamgyőzelemig lehet jutni, és abból is nem sokhoz. Persze, mindenik nagynak volt szoros csatát hozó szezonja is, de akkor sem egy kifejezetten gyenge autóval győzték le végül az “űrautót”.

Nyilván a nagyoknál az idő elteltével elfelejtjük, hogy bizony nekik is volt épp elég a róvásukon pályafutásuk során, és csak a szép meg a jó marad meg. Elfelejtjük Shumacher szándékos ütközéseit, elfelejtjük, mekkora rivalizálás volt Senna és Prost között, és milyen eszközökhöz folyamodtak, csak azért, hogy legyőzzék egymást. Elfelejtjük Vettel, vagy Hamilton fiatalkori minimum kétséges megmozdulásait, egyszerűen azért, mert kevés kivétellel az idő mindent megszépít. Hiszem, hogy ez pontosan így lesz Max esetében is.

Egy másik dolog, szinte kivétel nélkül minden nagy bajnok idejében (és érdekes módon általában pályafutása vége felé) kerül egy fiatal titán, aki hasonló eszközökkel játszik, és szinte kivétel nélkül általában nem tetszik ez a szurkolók jókora részének. Kivéve azokat, akik unják már “az öreg” uralmát. Majd elkezd nyerni az ifjú titán, a régi visszavonul (Senna tragikus sorsát most ne vegyük bele), és amolyan körforgásban megy ez így.

De, hogy mást is említsek, Kimi Räikkönenből például, bármekkora nagy kedvencem, pont ez hiányzott. Ő is nyerni akart, a tehetsége és a tudása is megvolt hozzá, de neki nem csak az számított pályafutása alatt és ezért se lett többszörös világbajnok. Max Verstappenben pedig ez a tulajdonság minden kétséget kizárólag megvan.

Lesz még szó bővebben Charles Leclercről is, főleg Damon Hill nyilatkozata után, hogy a monacói nem igazán nyertes-, és vezértípus.

/Galacy

Max Verstappen 2022 világbajnoka lesz? Sokan már az év eleje óta mondják, hogy igen és most hogy elhagytuk a szezon felét Franciaországban az is tisztán látszik, hogy miért.

A Forma-1 sosem egy vagy két győzelemről szólt, mindig azok váltak világbajnokokká, akikben megvolt a stabilitás és nem csak a kiugró eredmény. Ennek az iskolapéldája az amit idén láthatunk. A Ferrari-Leclerc páros kimagaslóan kezdte az idényt és az első 3 futam alapján egyértelmű favoritnak tűnt a VB címre, aztán a szezon gerincéhez érkezve megmutatkozott a stabilitás hiánya. A pilóta és a csapat felváltva hibázott és dobta el az értékes pontokat, míg ezalatt a címvédő Verstappen-Red Bull duó csak azt csinálta amit tavaly: hiba nélkül minden elérhető egységet stabilan bezsákolt. Ennek köszönhetően egy futammal a féltáv után már szinte zsebben is van a bikásoknak mindkét VB cím, pedig erőviszonyokat tekintve a Ferrari nem gyengébb a tavalyi Mercedesnél.

Ezen a ponton válik nyilvánvalóvá, hogy hogyha a Ferrari és Leclerc VB-t akar nyerni, akkor olyanná kell válnia mint a tavalyi Merci-Hamilton kettős volt. Minden pontért meg kell küzdeni, megbízhatóan és könyörtelenül lecsapni minden lehetőségre, ezzel a van esély egy végsőkig kiélezve a csatát vívni a Red Bullal. Ezt kell gyakorolniuk a maranellóiaknak a szezon hátralevő részében, hogy 23-ban végre igazán megnehezítsék Max Verstappennék dolgát és ne csak egy-két futamgyőzelemnek örülhessen majd a már hosszú évek óta VB címre szomjazó Tifosi.

/BBJ

Amennyiben értékeled a munkánkat, és akár csak 100 forinttal is szeretnél támogatni minket, ezt az alábbi linken teheted meg. Köszönjük!
https://www.patreon.com/padlogaz

Click to comment