Connect with us

Hír

A Ferrarik voltak a leggyorsabbak a pénteki edzésnapon a Hungaroringen

A két Ferrari bizonyult a leggyorsabban a pénteki szabadedzéseken a Hungaroringen. Carlos Sainz az első, Charles Leclerc a második gyakorlást húzta be a Red Bullok előtt. A pilóták kisebb hibákkal és problémákkal szembesültek a felkészülés alatt. A nap negatív meglepetését a Mercedes, míg a pozitívat a McLaren és az Aston Martin tempója szolgáltatta Lando Norris és Sebastian Vettel révén.

Első szabadedzés

A versenypályára először a visszavonulását bejelentő Sebastian Vettel gurult az Aston Martinnal. A német versenyző nem maradt sokáig magányos, perceken belül a két Mercedes kivételével mindenki megtette az első tapogatózó köröket. Bár a mezőny többsége a kemény gumikra szavazott, de a két Ferrari és Max Verstappen a lágyra, pár másik autó a közepes gumikon körözött. Robert Kubica ismét átvette Valtteri Bottas autóját, a lengyel pilóta az idei évben már harmadszorra kapott lehetőséget egy első szabadedzésen. A gyakorlás legérdekesebb pillanata Sergio Pérez egyik rádióbejátszása volt, a mexikói pilóta tüsszentéseit lehetett hallani, aki allergiára fogta a szokatlan hangokat.

George Russell az első gyakorlás második felében jelentette, hogy alacsony az autó hasmagassága, a Mercedes végig szikrázott, amikor a kerékvetőkön haladt át. Pilótahibákból nem volt hiány, Lewis Hamilton a 12-es kanyart, Yuki Tsunoda az 1-es kanyart fékezte el és mindketten a bukótérből tértek vissza. Lance Stroll és Fernando Alonso az Alesiban csúszott túl, az Aston Martin ráadásul pattogott a kanyarkijárati kerékvetőkön, a boxba visszatérve csekolták is az esetleges károkat a mérnökök. A legkülönösebb problémával Mick Schumacher szembesült, a 2-es kanyarban előbb alul majd túlkormányzás lépett fel mire a 3-as kanyarhoz ért. Az edzés utolsó harmadára már szinte minden pilóta a lágy gumikkal futotta a leggyorsabb köreit, a leggyorsabbnak pedig Carlos Sainz bizonyult, Max Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris és Sergio Pérez előtt.

Második szabadedzés

Az első szabadedzéshez hasonlóan ismét Sebastian Vettel hagyta el a boxutcát, a közönség pedig hatalmas üdvrivalgásban köszöntötte. A német korábbi csapattársa, Charles Leclerc futotta a hétvége első komolyabb körét, a közepes gumikon 1:18.911-es időt futott a Ferrarival. Ezzel az idővel Carlos Sainznak 6 tizedet, Max Verstappennek 7 tized másodpercet adott. Később Sainz még tudott javítani, de csak annyit ért el, hogy fél másodpercen belülre került a csapattársához képest. Az első körök megtétele után a negatív meglepetést a két Mercedes szolgáltatta, Lewis Hamilton és George Russell csak a 14. és 15. helyet foglalta el. Pozitív meglepetés pedig egyértelműen Sebastian Vettel volt, aki 1,1 másodperces lemaradással az 5. helyen állt.

A versenyhétvége első komolyabb jelenetét Alex Albon okozta a Williamsszel, a brit-thai pilóta hátsó gumijai blokkoltak az 1-es kanyar féktávjánál és füstölve megforgott az autóval. Az autó szerencsére megállt a gumifal előtt, de a lágy gumijait teljesen lenyírta. Tovább folytatódott a két Mercedes szenvedése, Russell már korábban is a tapadás hiányára panaszkodott, emellett folyton elfékezte ő is az 1-es kanyart. Az ifjú brit csak a 8. helyet foglalta el, Lewis Hamilton pedig 11. helyen állt 35 perccel a szabadedzés megkezdése után. A lágy gumis gyorskörök megtétele után továbbra is Charles Leclerc állt az élen 1:18:445-tel, de mögötte a második helyre Lando Norris jött fel. A harmadik helyen Carlos Sainz fért fel, a negyedik-ötödik helyet pedig Max Verstappen és Daniel Ricciardo foglalta el.

Az edzés utolsó harmadában Charles Leclerc kényszerült a boxba váltó problémák miatt. Míg a monacói a boxban várakozott, addig a mezőny többi tagja a versenyszimulációit futotta. Az helyezésekben így már nem történt várakozás a leintésig, a szabadedzés csordogálva, eseménytelenül ért véget. Folytatás holnap délután 13-kor a harmadik szabadedzéssel.

Amennyiben értékeled a munkánkat, és akár csak 100 forinttal is szeretnél támogatni minket, ezt az alábbi linken teheted meg. Köszönjük!

Click to comment