Az egyéni értékelések előtt még beszéljünk kicsit a Ferrariról, ami sorozatban két futamot nyert meg és mégsem lehet igazán boldog sem a csapat, sem az egyszeri szurkoló.
Kezdjük azzal, hogy tanulva a Brit Nagydíjból végre a Ferrarinál is rájöttek, hogy a mezőny legjobb autójával és egy minimum top 5-ös pilótával nem kell a pozíciót védeni és imádkozni, hogy elfogyjon az ellenfél gumija. Az olaszok Ausztriában ahelyett, hogy maradtak volna az ideálisnak tartott egykiállásos stratégia mellett és bíznak abban, hogy Verstappen nem tudja majd ledolgozni az extra 20 másodpercet illetve ,Leclerc-ék kibírják a kopott keményeken, elébe mentek a dolognak.
Persze ehhez kellett az is, hogy Pérezt kiüsse Russell, de üdítő volt látni, hogy nem volt szó szétszedett stratégiáról, hogy “legalább az egyik ferraris mindenképp Max előtt maradjon”. Ehelyett mindkét pilóta átállt a kétkiállásos stratégiára és izomból lenyomták Verstappent: Leclerc konkrétan háromszor is, míg Sainz csak azért nem lett második, mert meghalt alatta az autó. És ezt így kell: a legerősebb kutyaként nem arra kell várni, hogy valaki hátulról be meri-e akasztani, mert lesz olyan, aki be meri.
És itt kell visszakanyarodni a fő problémára. A Brit Nagydíjon mutatott gyávaság miatt Charles Leclerc 13 pontot veszített, így 25 helyett most 38 pont a hátránya (szerencsétlen Sainz meg a hajára kenheti azt a győzelmet a bajnokság szempontjából). Nem ledolgozhatatlan a hátrány, pláne a legjobb autóban ülve, de mivel hetente felrobban egy Ferrari-motor, így a monacóira jó eséllyel 2-3 rajtbüntetés és 1-2 kiesés még minimum vár az eddigi tendenciák alapján.
Nyilván hullani fog a Red Bull is, de az osztrákok picivel jobb megbízhatósága és stratégiai rutinja már eddig is 38 pontos előnyt eredményezett, így nem férnek bele az eldobott 13 pontok. Sőt, az Ausztriában eldobott két-három pontok sem férnek bele: a leggyorsabb kör és a sprintfutam miatt Verstappen előnye mindössze öt ponttal csökkent, pedig ha Sainzra rászólnak, hogy hagyja már békén Leclerc-t, akkor akár a sprinten is összejöhetett volna egy 1-2, vagy ha más nem, akkor a monacói legalább megnyerhette volna a sprintfutamot.
A Ferrari épített egy brutálisan gyors autót, de a stratégiai hibák, az amatörizmus és a megbízhatatlanság miatt a Red Bull magabiztosan vezeti mindkét bajnokságot és az elpusztíthatatlan Mercedes is bőven beleköphet a levesbe. Ennél nemcsak a pit wallon, de a gyárban is sokkal több kell a bajnoki címért.
Amennyiben értékeled a munkánkat, és akár csak egy jelképes összeggel is szeretnél támogatni minket, ezt az alábbi linken teheted meg. Köszönjük!

Login with Patreon
Legyél te is a támogatónk!

Legfrissebb cikkeink
- Pérez is megkaphatta a saját – vigyorgó – sárga lapját
- Nyck de Vries megmérettetett és könnyűnek találtatott
- A Red Bull Akadémia szembeköpése
- Top pilóta-e Alex Albon?
- Charles Leclerc NEM világbajnok alkat?
- Tisztelet
- Igazságot Stoffel Vandoorne-nak!
- Csapat Ranking #4
- Miért lehet probléma Adrian Newey megtartása?
- A Forma-1 Miamiba, a Formula-E Monacoba látogat
Legutóbbi hozzászólások