Connect with us

PR

Értékeljük a pilótákat a Kanadai Nagydíj után

A nem túl izgalmas verseny után nézzük meg, hogyan teljesítettek az egyes pilóták a mezőnyben. Nagyon vegyes képet mutat a mezőny.

1. Max Verstappen (10/10): Hibátlan teljesítmény az ezúttal lassabb autóban. Az esős időmérőn megszerezte a pole-t, majd a futamon mondhatni simán maga mögött tartotta a kicsivel jobb gumikon és gyorsabb autóban ülő Sainzot. Extraklasszis teljesítmény és hatalmas lépés a világbajnoki cím megvédése felé.

2. Carlos Sainz (7/10): Lehet velem van a hiba, de én ettől a teljesítménytől nem vagyok elájulva. Pérez és Leclerc hamar kiszállt a buliból, így az időmérőn és a futamon elért második helyben semmi extra nincs, ez a kötelező minimum. 15 kör alatt konkrétan egyszer sem tudta megtámadni Verstappent, a hollandnak még csak védekező íveken sem kellett mennie, és az egyetlen alkalommal (az utolsó előtti körben), amikor tényleg közel lehetett volna, akkor elszúrta a kanyart. Egy második számútól ez rendben van, de aki világbajnokságot akar nyerni, attól ez kevés.

3. Lewis Hamilton (8,5/10): Ez volt a hétszeres világbajnok brit pilóta legjobb futama idén, aminek köszönhetően dobogóra is állhatott, ráadásul most ő volt a gyorsabb Mercedes pilóta. A győzelemre nincs esélye, de szemmel láthatóan növekszik az önbizalma és az autó teljesítménye is és nem lepne meg, ha a következőkben gyakrabban végezne Russell előtt.

4. George Russell (8/10): Imádtam a slick gumis próbálkozást az esőben, még ha ezzel nehéz helyzetbe is hozta magát. A futamon sem volt szerencséje a biztonsági autós fázisokkal, de összességében rendben van ez, egy újabb top 5-ös helyezés a fiatal brittől.

5. Charles Leclerc (7/10): a 19. helyről az ötödikig feljönni alapvetően szép teljesítmény, de összehasonlítva például Hamilton tavalyi brazíliai teljesítményével, ez elég közepes lett. A mezőny leggyorsabb autójában ült, a kisebb leszorítós csomagot használva a felzárkózáshoz, új motor volt az autójában, de ehhez képest nem volt semmi extra a tempójában és úgy általában a teljesítményben. Nem volt szerencséje a boxban sem, de ez csak kifogás – számomra motiválatlannak és frusztráltnak tűnt, ami egy szurkoló esetében elfogadható, de egy világbajnok aspiránstól nem.

6. Esteban Ocon (6/10): A francia annak ellenére tudott csak egy helyet javítani a rajtpozíciójához képest, hogy előle a két Haas kvázi kiütötte saját magát, a csapattárs stratégiája pedig teljes kuka volt. Nem volt összességében pocsék Ocon, de dicsérni se nagyon lehet – tipikus nem jó, nem tragikus szereplés.

7. Valtteri Bottas (7/10): Kikapott az újonc Zhou-tól és nem jutott be a Q3-ba, majd egy korrekt versenyt követően megszerezte a hetedik helyet. Jól jött ki neki a lépés, szépet mentett, rendben volt ez a finntől.

8. Zhou Guanyu (7,5/10): Ez volt a fiatal Kínai talán legjobb teljesítménye idén. Jól ment az időmérőn és a futamon is, nem nagyon volt különbség közte és Bottas között. Még mindig nem győzött meg, hogy helye van a mezőnyben, de kezd abba az irányba tendálni.

9. Fernando Alonso (8/10): A második helyről sikerült leküzdenie magát a hetedikre, majd megbüntették cikázás miatt és végül csak a 9. helyen ért célba. Ezzel együtt a kétszeres világbajnok zseniális volt. Az esőben megverte Carlos Sainzot, de az Alpine még mindig csak az 4-5. erő a mezőnyben, ráadásul műszaki problémák és a csapat stratégiái is hátráltatták. Lehetett volna ebből egy öt top 5 is némi szerencsével és ideális stratégiával (talán a 3. hely is elérhető lett volna), ehelyett két pont jutott csak neki. Autó (és hozzáértő stratégák) nélkül nem megy.

10. Lance Stroll (8/10): A 17. helyről rajtolva sikerült megszerezni a 10. pozíciót. Összességében ennél több lehetett volna az Astonban, ha nem szúrják el a beállításokat, de mentésnek ez nagyon jó volt, pláne Vettel enervált teljesítményét látva.

11. Daniel Ricciardo (5/10): A kilencedik helyről indulva sikerült a 11. helyen befutni. Az még érthető, hogy Leclerc elment mellette, de a 18. helyről induló Stroll már védhetetlen, ráadásul Mick Schumacher kiesett előle, Kevin Magnussen meg kiütötte magát. Értem én, hogy lassú a McLaren, de azért fizetnek súlyos milliókat az ausztrálnak, hogy oldja meg.

12. Sebastian Vettel (3/10): Nagyon jól ment a szekér a németnek a Kanadai Nagydíj előtt, de aztán a hétvégéje leginkább a kanadai politikusokkal való perlekedésről szólt környezetvédelmi témákban. Az időmérőt elszúrta az Aston a guminyomással, erről a pilóták nem tehettek, és Vettel “minden biztonsági autófázisban kijövök kereket cserélni” taktikája sem volt jó, szóval nem tényleg nem volt ideális a helyzet. Ugyanakkor a pocsék időmérő után úgy tűnt, mintha a német már menne is innen fenébe, ami ugyan jogos, mert jobb szó híján tényleg nyomorult az Aston Martin, de egy profi sportoló ne legyen már ennyire enervált.

13. Alexander Albon (7/10): A Williamsszel ez egy teljesen jó eredmény, pláne hogy voltak olyan szakaszai a futamnak, amikor Albon volt a busz a pályán. Pontot ugyan ez nem ért, de mindenképp dicséretet érdemel, és mivel az időmérős 12. helye abszolút 120 százalékos teljesítmény volt, így jár a taps.

14. Pierre Gasly (6/10): Nehéz megítélni a francia teljesítményét, mert konkrétan egész hétvégén volt valamilyen műszaki problémája az autónak, de legalább nem vágta az autót a falnak a boxból kijövet.

15. Lando Norris (6/10): Ugyanaz, mint Gasly, csak őt még a boxban is megszivatta a csapata. Ezt a hétvégét el kell felejteni.ű

16. Nicholas Latifit (3/10): A kanadai már arra panaszkodik, hogy Alex Albon biztos jobb autót kap a csapattól, ezért tűnik úgy, mintha ő csak hátrafelé tudna haladni. Nincs az a pénz, ami Latifit az F1-ben tartaná, régen nem láttunk már ennyire rossz pilótát a mezőnyben.

17. Kevin Magnussen (2/10): Ha valaki csak most kezdte el nézni a Forma-1-et és nem értette, hogy a dánnak miért nem volt ülése a szezon előtt, alighanem már érti. Magnussennel mindig is az volt a baj, hogy inkonzisztens, hogy egy 110 százalékos futamra jut három értékelhetetlen. Most annyit változott a helyzet, hogy volt a szezon elején sikerült egymás után összerakni 3-4 hétvégét, azóta viszont teljesen értékelhetetlen, amit művel. Hiába jutott be Kanadában a Q3-ban, hiába rajtolt nagyot, a túlzott agresszivitása miatt megint nullázott, pedig ez a Haas ott van az öt legjobb csapat között.

DNF. Yuki Tsunoda (0/10): A boxutcából kihajtva azonnal beleállni a falba? Erre nincsenek szavak, pedig a tempó nem volt rossz.

DNF. Mick Schumacher (8/10): A fiatal német karrierje egyik legjobb versenyét teljesítette. A 6. hely az esős időmérőn parádés volt, pedig pont nem az a fajta, aki az ilyen körülményeket annyira szereti. A futamon is jól ment, bőven pontot szerezhetett volna, ha nem áll meg alatta az autó. Még pár ilyen, és ismét elkezdek hinni abban, hogy lehet még belőle legalább egy jó második számú pilóta.

DNF. Sergio Pérez (0/10): Aki világbajnok akar lenni, nem esik ki a Q2-ben a mezőny egyik top 2-es autójával. A műszaki problémákról nem tehet, 5-6. hely környékére feljöhetett volna, de akkor is. Kijózanító pofon volt a kanadai időmérő.

Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, kérlek segítsd a tevékenységünket pár like-kal és megosztással, hogy így minél több emberhez eljuthassunk. Ha anyagilag is tudsz minket támogatni ezt az alábbi linken teheted meg. Minden segítséget köszönünk!

https://www.patreon.com/padlogaz

Click to comment