Soha nem hittem, hogy ezt írom, de le a kalappal az FIA előtt a delfinezés elleni szabályok miatt: úgy döntöttek, hogy aki hülye, az “haljon meg”! Nagyon helyes, ilyen hozzáállás kell!
Szerencsétlen Alpine könnyedén akár a harmadik erő is lehetne, ha az FIA nem könyörül meg a delfinezés miatt szenvedő csapatokon a szezon elején és engedi meg az extra felfüggesztéseket. A franciák ugyanis – számolva a delfinezéssel – egy nagyon merev padlólemezt készítettek, ami elég komoly előnyt jelentett volna a többiekhez képest – a mérnökök zseniális munkát végeztek, de konkrétan a folyamatos rinyálás miatt dobhatták az egészet a kukába és még hátrányba is kerültek.
Nagyon tartottam attól, hogy Lewis Hamilton látványos szenvedése (abszolút elhiszem, hogy fáj a háta, de az meglepne, ha annyira, amennyire a kamerák előtt mutatta), meg a többi pilóta panaszkodása miatt az FIA megint nyújt valami mentőövet, hátrányba hozva ezzel megint azokat a csapatokat, akik jól teljesítettek (persze ettől szorosabb lehetett volna a harc, de ilyen alapon a Red Bull és a Ferrari mehetne 15 kg extra súllyal – az unfair kiskapukat be kell zárni, de alapvetően a mezőny összehozásának nem ez a módja). De nem ez történt!
Röviden: az FIA hozott egy új direktívát, aminek a lényege az, hogy a pilóták egészségének érdekében bevezetnek egy pattogási határt, amit nem léphetnek át az autók. Ehhez azonban semmilyen segítséget vagy engedményt nem ad: oldják meg, ahogy tudják, de a jelenlegi szabályokat betartva! Ez azt jelenti, hogy például a Mercedes nem szerelhet az autójára semmit, amit a jelenlegi szabályrendszer nem tesz lehetővé, viszont nem is áldozhatja be a pilóták egészségét a teljesítmény oltárán. Magyarán, ha nem tudják megoldani a pattogást a rendelkezésre álló eszközökkel, akkor kénytelenek megemelni a hasmagasságot – így Hamilton háta nem fog fájni, viszont cserébe lassabb lesz. Valamit valamiért!
Ez persze keresztbe tehet az idei bajnokságnak, hisz a Ferrari jobban szenved a delfinezéstől, mint a Red Bull. Ez tényleg sajnálatos lenne, ugyanakkor vannak olyan elvek és értékek, amiket nem lehet beáldozni az izgalmak érdekében, legalábbis a szezon közepén semmiképp. Ha unalmas lesz a bajnokság, akkor a szezonzáró után el lehet kezdeni – sőt, valamilyen szinten kell is – vegzálni a Red Bullt és úgy változtatni a szabályokon és előírásokon, hogy csökkenjen a dominanciájuk (nagy kár, hogy a Mercedes dominancia esetében ezt nem lépték meg). Ugyanakkor a szezonrajt után kész, vége a történetnek: mint mondtam, az unfair kiskapukat a szezon közben is be kell zárni, de ezeket leszámítva nem szabad belenyúlni a versenybe – aki a legjobban teljesített a holtszezonban, az megérdemli, hogy nyerjen.
Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, kérlek segítsd a tevékenységünket pár like-kal és megosztással, hogy így minél több emberhez eljuthassunk. Ha anyagilag is tudsz minket támogatni ezt az alábbi linken teheted meg. Minden segítséget köszönünk!

Login with Patreon
Legyél te is a támogatónk!

Legfrissebb cikkeink
- Csapat Ranking #4
- Miért lehet probléma Adrian Newey megtartása?
- A Forma-1 Miamiba, a Formula-E Monacoba látogat
- Russell és Verstappen szóváltása felesleges volt
- Vége a tavaszi szünetnek! Irány Baku!
- Csak a pénz számít? – Sereghajtók 024
- Ki lehet Lewis Hamilton utódja?
- Visszatér James Allison az aktív szolgálatba
- Dupla forduló vár a Tempelhofon ezen a hétvégén
- Csapat ranking #3
Legutóbbi hozzászólások