Connect with us

Minden ami F1

Elég a Ferrari és Charles Leclerc sajnálatból!

Bizonyos fokig érthetetlen számomra az a sajnálatáradat, amely Charles Leclerc irányába zúdult a bakui versenyt követően.

Nyilván tisztában vagyok vele, hogy még mindig a Ferrari a legnépszerűbb csapat, és úgy összességében még mindig az etalon a Forma-1 világában. 15 éve nem adtak világbajnokot a sportágnak, 14 éve nem nyerték meg a konstruktőri bajnokságot, szóval abszolút logikus, hogy a monacóinak többen szurkolnak. Tisztában vagyok azzal, hogy ahogyan indult az idény, Leclerc az underdog szerepét kapta, aki úgy tűnik, harcba szállhat a regnáló bajnok ellen az idei dicsőségért. És a sportban ugye általában ezek a legszebb történetek, amikor az előzetesen esélytelenebbnek gondolt versenyző vagy csapat legyőzi a fő esélyest. Tisztában vagyok azzal, hogy sokkal érdekesebb egy Forma-1-es szezon úgy, ha végig van harc a bajnoki címért, és nem dől el az féltávnál. Tisztában vagyok azzal is, hogy a Ferrari utóbbi három futamon elért eredményei finoman szólva nem a legjobbak, többször kiestek a pilótáik, vagy ha nem, akkor ők maguk hibáztak verseny közben.

Viszont ami érthetetlen számomra, hogy olyanokat lehet olvasni, hogy “Leclerc-nek 85 ponttal kellene vezesse a bajnokságot”, vagy “elképesztően mákos a Red Bull és Verstappen”, és társaik. Sokan elfelejtik, hogy ez még mindig egy technikai sportág, és nagyon összetett. Ugyanannyi, ha nem több függ a technikától is, mint a pilótától (most ne azt nézzük, hogy melyik autó mennyire gyors vagy sem, nem ez a lényeg). A megbízhatóság az egész sport talán legfontosabb eleme. Nem egyszer és nem kétszer más világbajnokot avatott volna a sportág, ha csak a gyorsaság, vagy az adott pilóta tehetsége, tudása, rutinja lett volna tényező. Manapság ez hatványozottan igaz, mert már nemcsak fék-, olaj-, vagy motorgondok állhatnak elő, hanem sokszor elég egy kis szenzor meghibásodása, és lőttek egy versenynek.

Sokan elfelejtik, hogy a szezon első három futamán Max Verstappen is kiesett kétszer, ugyanúgy önhibáján kívül, mint tette azt a hétvégén vagy Barcelonában Leclerc. Mindkét futamot Leclerc nyerte, de a holland nem volt messze a monacóitól, csaták is voltak közöttük, alakulhatott volna másként is. Szóval honnan jön ez a 85 pont potenciális különbség? Akkor nem volt szerencsés Leclerc és a Ferrari? Mert ha nem is győzelmeket, de két biztosnak tűnő második helyet hagyott ott a holland egy banális üzemanyagszivárgás miatt.

Eszem ágában sem áll most itt Verstappent dicsőítő sorokat írni, sőt, de ne csak azt nézzük, hogy egyedül Leclerc volt peches az eddigi nyolc futamon, mert az egyáltalán nem igaz. Nyilván én is, mint bárki más azt szeretném, hogy végig egy nyíltsisakos harc legyen a világbajnoki cimekért, de az a helyzet, hogy nem olyan egyszerű ez. Leclerc pokolian gyors, és hosszú évek után végre úgy tűnik, van egy kellőképpen gyors autó is a segge alatt, és csak a Ferrarin múlik, hogy mit hoznak ki ebből a szezonból, nem a Red Bullon, vagy máson. Persze, bele lehet menni sok minden másba is a témát illetően, de jelen pillanatban úgy érzem, teljesen felesleges lenne. Egyelőre úgy állunk, hogy Leclerc és Verstappen is két-két alkalommal esett ki önhibáján kívül egy futamról, és a holland vezeti a bajnokságot. Sok van még hátra, bármi lehet még. Akkor is, ha egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy a holland és a Red Bull bőven lépéselőnyben vannak.

Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, kérlek segítsd a tevékenységünket pár like-kal és megosztással, hogy így minél több emberhez eljuthassunk. Ha anyagilag is tudsz minket támogatni ezt az alábbi linken teheted meg. Minden segítséget köszönünk!

https://www.patreon.com/padlogaz

Click to comment