Connect with us

Hír

A Max Verstappen kezdett a legjobban Montrealban

Max Verstappen nyerte az első két szabadedzést Montrealban, a Ferrarik ezúttal csak megközelíteni tudták a tempóját. A nap meglepetései egyértelműen az Alpine és az Aston Martin voltak az egykörös teljesítményükkel, melybe a top-5 lőtték ki magukat. A gyakorlásokon érződött, hogy a versenyzők régóta nem jártak a versenypályát, jó pár pilóta hiba mellett veszélyes kiengedéseknek is szemtanúi lehettünk, emellett egy figyelmetlen mormota borzolta a kedélyeket.

Első szabadedzés

A versenyzők többsége a közepes gumikon kezdte meg a gyakorlást, kivéve Charles Leclercet és Fernando Alonsót, akik egyből a lágy gumikon hajtottak ki a garázsból. Meglehetősen szeles időjárás fogadta a mezőnyt Montrealban, George Russell panaszkodott az erős széllökésekre az edzés elején. A szokásosnál nagyobb volt forgalom, ami nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy három éve nem járt a Forma-1 Kanadában. A nézőközönség is úgy tűnt igyekezett bepótolni a kimaradást, rengeteg szurkoló előtt zajlott az első szabadedzés, amelynek egyik mellékhatását Esteban Ocon szenvedte meg. 15 perccel az edzés megkezdése után  a francia autójának jobb első fékhűtő nyílását tömítette el egy műanyag zacskó és füstölgő fékekkel kellett a boxba térnie. A szeles időjárás miatt meglehetősen sok szemetet lehetett látni a versenypálya szélén.

Az szabadedzés közepén Sergio Pérez, Max Verstappen, Lance Stroll, Charles Leclerc és Sebastian Vettel alkotta az első öt sorrendjét. Valószínűleg az Aston Martinok erősebb motorbeállításokkal futották a gyorsköreiket , ezzel imponálva a hazai közönségnek és szponzoroknak, ha már a Stroll család a hazai nagydíját teljesíti. Kevésbé volt jó hétvége kezdése a mezőny másik kanadai pilótának, Nicholas Latifi és Sergio Pérez nem értette meg egymást a hosszú egyenesben, végül a Williams pilótája átvágni kényszerült az utolsó síkánt.

Első komolyabb hibáig az edzés utolsó harmadáig kellett várni, Yuki Tsunoda vette érintőre az egyik síkán kijáratán lévő falat, de az edzést folytatni tudta. Kisebb-nagyobb elfékezéseket vétettek a gyakorlás alatt a pilóták, a legtöbb esetben a Bajnokok Falánál és hajtottak át a kötelezően kijelölt menekülő útvonalon. A legmelegebb pillanatot nem egy versenyzői hiba okozta, hanem egy mormota, amely Carlos Sainz és további két versenygép között lavírozott át a versenypályán a szabadedzés utolsó szakaszán. Másodperceken múlt, hogy a helyi nemzeti állat a Ferrari áldozata lett. A szabadedzést végül Max Verstappen nyerte, Carlos Sainz és Fernando Alonso előtt. A top-5 be még Sergio Pérez és Charles Leclerc fért be.

Második szabadedzés

A második szabadedzés egyből egy szemöldök ráncolós incidenssel kezdődött, Kevin Magnussenre engedték ki Lance Stroll Aston Martinját. A dán pilótának tövig a fékpedálba kellett taposnia, hogy elkerülje az ütközést a kanadaival. A pilóták többsége a kezdésre ismét a közepes gumikat favorizálta, ez alól kivételt a két Alpine, a két Haas és Charles Leclerc képezett. Míg a Haas versenyzői a kemény gumikkal próbálkoztak, addig a másik három pilóta a lágy gumikat nyúzta. Érdekes volt megfigyelni, hogy a lágy gumikkal a monacói pilóta nem tudott gyorsabb lenni a holland címvédőnél, 3 tized másodperccel bizonyult lassabbnak az első gyorskörök megtétele után.

Nem volt egyszerű szabadedzése Carlos Cainznak, a spanyol pilóta autójának a beállításaival rossz irányba indulhattak el, hangosan szót is emelt a pattogás rosszabbra fordulása miatt. Ezzel egyidőben Valtteri Bottas kényszerült egy rövidebb időre a boxutcában, miután a lefulladásgátló meghibásodott. Bár a pályára visszatérhetett a finn, de hamarosan ismét a garázsban találta magát, miután továbbra is furcsa hangokat hallott az autóból. Számára a szabadedzés nagyon hamar véget ért. Sebastian Vettel autójáról pedig egy alkatrész repült le menet közben, a kérdéses területet azonnal elkezdték vizsgálni a mérnökök. Valószínűleg a nézőtérről repült be az a fém doboz, ami miatt a versenyirányítás rövid időre VSC fázist rendelt. Úgy tűnik lassan a pályára kerülő szeméttel is foglalkozniuk kell a csapatoknak, ami senkinek sem hiányzik, mert potenciális kiesési ok lehet majd a vasárnapi versenyen egy-egy rossz helyre szorult hulladék.

Az időmérő szimulációk  után továbbra is Max Verstappen vezetett, mögötte Leclerc 81 ezred másodperccel futott lassabb köridőt. A harmadik helyre Carlos Sainz fért fel, de az ő hátránya már több, mint két tizedmásodperc volt. A negyedik-ötödik helyet a mezőny két nagy veteránja,  Vettel és Alonso foglalta el, mindketten öt tizeden belül voltak az élen álló Verstappenhez képest. A szabadedzés negatív meglepetését a két Mercedes és Sergio Pérez szereplése jelentette. George Russell a 7. , Pérez a 11. , Lewis Hamilton pedig csak a 13. helyet foglalta el, viszont a német csapat pilótái inkább az új és a régi padlólemez összehasonlításával voltak elfoglalva, mintsem a köridőre koncentráltak volna. A sorrendben ezt követően már nem történt lényegi változás, miután mindenki a versenyszimulációkkal volt elfoglalva. Az utolsó percekben már mindenki arra figyelt, hogy az autót megóvja valamint az érkező vihar elől menedéket találjon.

Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, kérlek segítsd a tevékenységünket pár like-kal és megosztással, hogy így minél több emberhez eljuthassunk. Ha anyagilag is tudsz minket támogatni ezt az alábbi linken teheted meg. Minden segítséget köszönünk!

https://www.patreon.com/padlogaz

Click to comment