Connect with us

Hír

Kettős Red Bull siker és kettős Ferrari kiesés Bakuban

A Red Bull kettős győzelemmel, míg a Ferrari kettős kieséssel távozott Bakuból. De nemcsak a gyári csapat pilótái, hanem a partner csapatok is technikai hibákkal szembesültek. A kiesések és lehúzódó autók ellenére egy meglehetősen sima futamot hozott az Azeri Nagydíj.

A tegnapi időmérő edzés végeredménye alapján Charles Leclerc várhatta a pole-pozícióból a rajtot, mellette a Sergio Pérez foglalta el a második helyet. A második rajtsorból a két egykori csapattárs indulhatott Max Verstappen-Carlos Sainz sorrendben, míg a top-5-öt George Russell zárta a Mercedesszel.

Leclerc és Pérez szinte egyszerre rugaszkodott el azonban a mexikói versenyző az 1-es kanyarig már a monacói mellé ért, aki el is rontotta a féktávot és a kanyart. Bár Verstappen megpróbálta kihasználni a helyzetet, de ő már nem tudott Leclerc elé férkőzni. A mezőnyben túl sok változás nem történt, Sebastian Vettel ugrotta át Yuki Tsonodát a 8. helyen. Említésre méltó esemény volt Nicholas Latifi 10 másodperces stop&go büntetése, amit azért kapott a kanadai, mert az egyik szerelő közvetlenül a felvezető kör előtt a megfelelő rajtpozícióba tolta a Williamst, amikor már tilos lett volna az autóhoz nyúlni. Amatőr hiba a brit csapattól.

Az élmenő pilóták hamar lerázták a középmezőny versenyzőit és 10 másodperces üres tér keletkezett Carlos Sainz és George Russell között. A verseny elején egy igazi macska-egér harcot láthattunk Verstappen és Leclerc között. A Ferrari pilóta mindig csak annyira tudta leszakítani a Red Bullt, hogy a DRS-zónában ne tudja megelőzni és tartani tudja a pozícióját. A mezőnyben továbbra se volt mozgolódás.

Az állóvizet Carlos Sainz 9. körben történt kiesése kavarta meg. A spanyol versenyző fékhiba miatt parkolta le a versenyautóját a 4-es kanyar bukóterében. A versenyigazgatóság el is rendelte a Virtuális Biztonsági Autósfázist, amit a Ferrari Leclerc-kel és a mezőny többségével kihasznált, de a Red Bull nem. Amikor pedig már a bikások is kiakartak volna állni a riválisokhoz hasonlóan új kemény gumikért a problémát elhárították és folytatódott a verseny.

Sebastian Vettel támadta Esteban Ocont a verseny 13. körében, azonban a német elrontotta a második DRS-zónában a féktávot és a bukótérből tért vissza. Jó pár pozíciót bukott a félre sikerült manőverrel. A Red Bullok alatt időközben elfogytak a gumik, Sergio Pérez alatt ráadásul súlyosabbnak tűnt a probléma. Körönként több, mint 1 másodperccel volt lassabb az egyedül állva maradt Ferrarihoz képest. A 15. körben egy “Ne harcoljatok üzenettel” cserélte meg a két Red Bullt a csapat, de így is folyamatosan bukták a másodperceket. Ki is hívták mind a két versenyzőt gyorsan a boxba friss kemény keverékekért, de a Verstappen már hátránya több, mint 13 másodperc volt az élen haladó Leclerchez képest.

A 20. körben a két McLaren harcát tekinthettük meg majd pillanatok múlva Charles Leclerc füstölgő Ferrariját láthattuk a képernyők előtt. A monacói pilóta ismét önhibáján kivül bukott el egy futam győzelmet ezzel lényegében eldöntve a lényegi kérdéseket a verseny hátralevő részében. Hihetetlen ami már vele az idei évben történik, az év elejei szerencsét kamatostul fizeti vissza. A sorrend ekkor Verstappen-Pérez, Russell, Gasly, Ricciardo, Gasly, Hamilton, Ocon, Tsunoda, Vettel és Zhou volt a pontszerző helyeken.

A különböző stratégiák és gumikopás miatt elkezdtek csaták kialakulni, Daniel Ricciardo Pierre Gaslyval harcolt, míg Esteban Ocon mögött alakult ki a DRS vonal Yuki Tsunodával, Sebastian Vettell-lel és Guanyu Zhou-val. Ez a csoport hamar megszűnt, előbb a kínai pilóta adta fel a futamot technikai probléma miatt, később Tsunoda és Vettel is megelőzte Ocon Alpine-ját. Később a csapattárs Alonso is elment mellette, ami nem csoda, tekintve, hogy a futam kezdete óta ugyanazokat a kemény gumikat nyúzta.

Kevin Magnussen a 33. körben állt ki a futamból. Vele együtt már négy Ferrari motoros autó adta fel idő előtt a versenyt, ebből három egyértelműen az erőforrás hibája miatt. Az újabb VSC fázist több pilóta ismét kihasználta, az élen álló két Red Bull mellett a két Mercedes, Esteban Ocon és Valtteri Bottas állt ki friss kerekekért. Utóbbi két pilóta a kötelező kiállását teljesítette és friss közepeseket kaptak. A futam az újabb kiállásokat követően újabb nyugalmi állapotba került, az egyetlen említésre esemény Yuki Tsunoda DRS hibája volt. A japán versenyző hátsó szárnya nem működött megfelelően, aminek megjavítására kényszerítette a versenyirányítás a csapatot, így a boxba kényszerült a pilóta. Túraautózásban megszokott módszerekkel ragasztották le a területet, hogy a verseny hátralévő részén véletlenül se használja és nyíljon ki az előzést segítő eszköz.

A verseny vége előtt 10 körrel a sorrend az élen változatlan maradt, Verstappen-Pérez-Russell foglalták el a dobogós helyeket, mögöttük a pontszerzők Gasly-Hamilton-Vettel-Alonso-Ricciardo-Norris-Ocon voltak. Hamarosan Hamilton és Gasly állt neki csatázni a negyedik helyen, a 33 körös kemény gumikkal esélye se volt a franciának a brit 9 körös abroncsaival szemben. A csapat utasította is, hogy ne csatázzon túlzottan így Hamilton a következő körben meg is előzte.

A versenyt végül Max Verstappen nyerte, míg a második helyen Sergio Pérez végzett, a dobogó legalsó fokára ismét egy jó adag szerencsével George Russell került. A top-10-be még Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Lando Norris és Esteban Ocon fért be. Folytatás jövőhéten Kanadában.

Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, kérlek segítsd a tevékenységünket pár like-kal és megosztással, hogy így minél több emberhez eljuthassunk. Ha anyagilag is tudsz minket támogatni ezt az alábbi linken teheted meg. Minden segítséget köszönünk! 

https://www.patreon.com/padlogaz

Click to comment