Connect with us

Minden ami F1

A Miami Nagydíj nyertesei és vesztesei

Lement egy újabb nagydíj és nem múlhat el úgy egyetlen verseny sem, hogy nem vennénk sorban a nyerteseket és veszteseket. Természeten a Miami Nagydíjt megnyerő Max Verstappen a nyertesek között van, míg a futam végén betliző Mick Schumacher a vesztesek között, de rajtuk kívül más pilótáknak és csapatoknak is győztesen vagy csalódottan hagyhatták el a helyszínt.

Nyertesek:

Max Verstappen

A holland versenyző idén háromszor látta meg a kockás zászlót és eddig mindegyik alkalommal az első helyen. Más körülmények mellett azért is van még harcban a világbajnoki címért Charles Leclerc mellett. Ahhoz képest, hogy Melbourne-ben ő maga is kissé már lesajnáltan nyilatkozott az esélyeiről a ponthátránya a barcelonai forduló előtt már csak 19 pont. Ráadásul úgy tűnik jelenleg ő és a Red Bull alkotja a legjobb csomagot, stabilan 2-3 tizeddel gyorsabb a Ferrariknál, akik jelenleg nem igazán tudnak mit kezdeni az autó végsebességével, miközben viszonylag könnyedén megtudja előzni őket ha eléjük keverednek. Igazán kedvező felállás a holland szemszögéből.

Lance Stroll

A kanadai pilóta az idei évben talán először bizonyította be miért van helye a Forma-1-ben. Az idei szezonban először bejutott az időmérő edzés utolsó szakaszába és a 10. rajthelyet szerezte meg a kanadai pilóta. Emellett a csapattársát, Sebastian Vettelt is sikerült legyőznie, ami az igazi fokmérője a jó teljesítményének. Futamon bár a boxutcából kellett rajtolnia, mégis jó stratégiával és némi szerencsével ismét pontszerző helyen futott be. Hozzá kell tenni,  hogy úgy tűnik a mezőny eddigi második leglassabb csapata a sűrű középmezőnyben végre versenyképesnek bizonyult. Ettől függetlenül a dicséret mindenféleképpen jár Strollnak.

George Russell

Jó péntek, katasztrofális szombat, szerencsés vasárnap. Röviden így lehetne összefoglalni a brit pilóta versenyhétvégéjét. Se a harmadik szabadedzésen, se az időmérő edzésen nem találta az egyensúlyt és a tempót George Russell a W13-assal Miamiban és emiatt csak a 12. helyről tudott indulni. A versenyen viszont a szerencse mellé szegődött, a kemény gumikon való rajtolás bevált, a késői biztonsági autós fázis pont a megfelelő időpontban jött a kerékcseréhez és így jóval kevesebb időt veszített és átugrotta jó pár riválisát. Az előtte haladó Valtteri Bottas az újraindításnál hibázott, míg a használt keményeken haladó Lewis Hamiltont pár környi csata után legyűrte gumielőnyből. Összességében a maximumot kihozta az 5. hellyel, amihez maga is hozzátette a részét jó néhány előzéssel. Nagy kár, hogy ezeket a rendező nem igazán tartotta fontosnak megmutatni.

Carlos Sainz

Bár a Ferrari versenyzője ismét kikapott a csapattársától és a hétvégén újra összetörte az autóját mégis inkább a győztesek közé sorolom. Úgy tűnik végre véget ért az a negatív spirál, ami az Ausztrál Nagydíj időmérő edzése óta kísérte a spanyolt és a dobogó legalsó fokán tudott hosszú idő után ünnepelni Miamiban. Bár lehet hibáztatni, hogy a második helyről rajtolva nem védekezett elég agresszíven Max Verstappen ellen, de utólag látva a holland tempó fölényét úgy gondolom valószínűleg csak időt tudott volna nyerni Leclercnek és elodázni az élre kerülését. Viszont az idény nagy részében agyondicsért Sergio Pérezt végig sikeresen DRS távolságon kívül tartotta, amikor már valódi támadó közelségbe került a mexikói akkor a erőforrás problémákkal nézett szembe Pérez és csak egy felemás félre-sikerült kísérletre tellett tőle. Carlos Sainz Bahrein után talán először mutatta meg, hogy miért is kapott a Ferraritól szerződéshosszabbítást, ha ezt tudná folytatni az idény hátralevő részében senki egy rossz szót nem mondaná rá.

Vesztesek

A mezőny két német versenyzője:

Valahol sorsszerű volt, hogy mester és tanítványa lett a nagydíj két legnagyobb vesztese. Mick Schumacher talán eddigi Forma-1-es pályafutása legkomolyabb hibáját követte el, amikor megpróbálta visszaelőzni a verseny végén Sebastian Vettelt. Még mindig érthetetlen az a manőver, amit megpróbált az 1-es kanyarban, mégha az ütközést el is kerülik szinte biztosan a bukótérből fordult volna vissza az ifjú német. Külön fájó pont az ő esetében, hogy élete első Forma-1-es pontszerzésének határán nézte be ennyire csúnyán ezt az előzési kísérletet. Viszont Sebastian Vettel se igazán öregbítette a hírnevét Miamiban. Az időmérős alulmaradása Lance Strollal szemben eléggé keserű szájízt hagy maga után, főleg hogy Vettel a pályafutásában mindig is ezen a területen jeleskedett igazán. A verseny végül csendesen de jobban sikerült neki egészen a balesetéig és így pont nélkül távozott Floridából. A legszomorúbb az ő esetében, hogy hosszútávon már inkább az alsónadrágos pimaszkodásához hasonlatos magánakciókra fogunk emlékezni, minthogy a pályán mutatott teljesítményre.

Alpine

Úgy tűnik, hogy a francia csapat minden jó szerencséje a melbourne-i sóderágyban maradt, mert azóta nem igazán jött ki nekik a lépés és ez alól a miami-i versenyhétvége sem jelenti a kivételt. Már a harmadik szabadedzésen Esteban Ocon a falba tette úgy az autót, hogy az időmérőn nem tudott részt venni. Emellett Fernando Alonso is egy 11. rajthelynél többet remélhetett a futam előtt. A versenyen aztán a spanyol hiába autózott sokáig a pontszerző helyeken egy zseniális rajtot követően mégis a verseny végi ütközéseknek köszönhetően ismét a top-10-en kivül találta magát. Esteban Ocon végül ebben a nagy összevisszaságban futott be a 8. helyen, de biztos vagyok benne, hogy a francia csapat nem lehet elégedett a jelenlegi formájukkal. Korábban azt hittük, hogy akár harmadik erők lehetnek az idei évben, most már abban sem lehetünk biztosak, hogy biztos pontszerzők között kell-e a nevüket felsorolni.

McLaren

Az imolai mennyből a miami-i pokolban találták magukat. Az a magabiztosság, ami az olasz helyszínen megvolt nagyon gyorsan szerte foszlott a szombati kvalifikáción. Lando Norris 8. és Daniel Ricciardo 14. helye már eleve nem kecsegtetett túl sok jóval, de a vasárnap még ennél is kiábrándítóbban sikerült. Nem is feltétlenül Norris balesete miatt, hanem, hogy egyáltalán nem volt meg a versenytempójuk. Pontszerzésre alkalmatlan volt a csapat, amely két héttel korábban még a középmezőny élére állt. Úgy tűnik hiába gondolta a McLaren azt, hogy minden problémájuk megoldódott, ennek ellenkezőjét láthattuk a versenypályán. Ha közvetlenül az idénynyitó Bahreini Nagydíj után láttuk volna ezt a produkciót talán meg sem lepődünk, de a korábbi ismereteink alapján teljes káosz uralkodik most bennem. Egy biztos, ha valóban ilyen hullámvasútszerű lesz a csapat idénye, akkor Zak Brown és Andreas Seidl jobb ha felkötik a gatyájukat.

A Miami Nagydíj szervezői

Néha hiába teszel meg bármit egy esemény sikerre vitele érdekében, mégsem lesznek a résztvevők maradéktalanul elégedettek. Bár jómagam nem voltam Miamiban, de a nemzetközi sajtó visszhang alapján csak ott nem rúgtak bele a szervezőkbe és a nagydíj lebonyolítóiba, ahol nem szégyellték. Természetesen jogos kritikákat is megfogalmaztak, gondoljunk az aszfalt minőségére, a pályakialakítására, de az tény, hogy a hétvége körül kialakult hypevonat kialakulása miatt lehetetlen lett volna minden elvárásnak megfelelni. Egy cseppet sem segítettek maguknak azzal a sztártalálkozóval, ami kialakult a paddockban és azokkal a nagyon magas jegyárakkal, ami miatt már magyarázkodásra kényszerültek. Az egyszerű szurkoló fejében olyan kép alakult ki, hogy itt igazából a Forma-1 csak egy ürügy egy óriási party és giccstengerre, amit a gazdagoknak találtak ki. Valószínűleg nagyon távol állt a szervezők célja ettől az elképzeléstől, de az már biztos, hogy ezt a negatív marketing kampányt nehéz lesz lemosni a következő 1 évben.

*Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, az alábbi linken ezt anyagilag is megteheted. Köszönjük!👇
https://www.patreon.com/padlogaz

Click to comment