A Miami Nagydíj pénteki szabadedzéseinek egyik érdekes tanulsága volt, hogy a Ferrari autói szinte semennyit se delfineztek. Bár gyors szakaszok végén az on-board felvételeken látszódott a pilóták fel-le mozgása, de közel sem olyan látványosan, mint korábban. Mindez az eddigi bizonyítékaink alapján egy új padlólemeznek köszönhető.
A Red Bull bizonyítottan az Ausztrál Nagydíjtól kezdte el használni a bekezdés alatt látható padlólemezt. Az autó két oldalára 1-1 lyukas fémbetétet, becenevén korcsolyát helyeztek el. A korcsolyák bár mini-szoknyáknak tűnnek, de működésük nem is lehetne eltérőbb. Ne feledjük, a 70-es és 80-as években használt szoknyák továbbra is tiltva vannak, de azzal hogy a korábban használt menet közben változó gumi helyett rögzített és lyukas fémből készült lapok vannak az autóalján, amely nem tudja szigetelni a levegőt a megoldás szabályos.
A korcsolyák igen egyszerűen működnek. Egyrészt a magasságukkal megakadályozzák, hogy az autó padlólemeze túl mélyre kerüljön. Az autó fizikailag képtelen lesz az aszfalthoz közelebb férkőzni, mert ahhoz már a korcsolyáknak bele kellene vágódniuk a versenypályára, ami lehetetlen. A szikrákat vetni fogja menet közben, mint ahogyan azt láthattuk a versenyeken, de az év nagy részében tapasztalt nagy pattogás beindulását tökéletesen megakadályozza.
Másrészt egyfajta merevítőként funkciónál az autó alatt. A csapatok a bahreini tesztek óta használnak külső merevítő rudakat, azonban ezek a padlólemez felett voltak megtalálhatóak. A korcsolyák funkciója ebben a tekintetben nem tér el a merevítő rudakétól. Nem hagyja, hogy az alkatrész az óriási leszorító erő hatására meghajoljon és túl közel kerüljön az aszfalthoz. Felfogható úgy, mint egy híd pillére: alátámasztási pontot, merevséget ad a szerkezetnek, csak ez esetben a gravitáció szerepét a leszorító erő veszi át.
Harmadrészt formájuk úgy van kialakítva, hogy a delfinezést beindító légáramlatokat megtörje és szétterítse. További aerodinamikai előnyi lehetnek a korcsolyáknak, de azokról jelenleg nincsen ismeretünk. A lényegen azonban nem változtat: a Red Bull mérnökei egy viszonylag egyszerű, de nagyszerű eszközzel tökéletes megoldást találhattak a delfinezés megszüntetésére vagy nagymértékű csökkenésére.
Nem véletlen, hogy a Ferrari szemet vetett a kialakításra és az imolai gumiteszten már próbálgatta a megoldást. Carlos Sainz autójára került fel a Red Bulléhoz hasonló kialakítás, a fenti képen a piros nyíllal van jelölve az oldalt látszó korcsolya. Ezt vetették össze azzal a megoldással, amit még a McLarentől vettek át a barcelonai teszteket követően és használták eddigi versenyhétvégéken. Ha az olasz csapat sikeresen tudja a megoldást használni, akkor köszönték szépen a Red Bullnak, hogy az egyik legnagyobb problémájukra találtak megoldást.
*Amennyiben értékeled a Padlógáz munkáját, az alábbi linken ezt anyagilag is megteheted. Köszönjük!👇
https://www.patreon.com/padlogaz

Login with Patreon
Legyél te is a támogatónk!

Legfrissebb cikkeink
- Mérlegen a csapattársak, ki teljesített jobban az év első felében? – Aston Martin
- Mérlegen a csapattársak, ki teljesített jobban az év első felében? – Williams
- Erős kezdés! – Mi történt eddig a pilótapiacon? – Sereghajtók 009
- Melyik a leglassabb pilóta a csapattársához képest az időmérő edzésen?
- Nashville-en a világ formulaautózás szeme, mutatjuk a menetrendet
- A Forma-1-es világbajnokságok végkimenetelét befolyásoló három fő tényező
- Fernando Alonso igent mondott a Wishről rendelt McLaren-Honda projektre
- 2023-as ülésrend: Ki lesz Sebastian Vettel utódja?
- MAGYAR F3-as győzelem: Berta Beni ROBBANTOTT a Hockenheimringen
- 10-ből 1 – Magyar Nagydíj összefoglaló
Legutóbbi hozzászólások