Íme egy kép az idei Ferrari erőforrásról, kódnevén a Tipo 066/7-esről. A Ferrari az idei évre Wolf Zimmermann vezetésével teljesen újratervezte az erőforrás döntő többségét. Ami változatlan maradt, az a tavalyi évben az Orosz Nagydíjon debütált energia visszanyerő rendszerek és az akkumulátor.
Zimmermann, aki a csapat innovációs részlegét vezeti korábban az AvL-nél, egy autófejlesztésekben és motorgyártásban jártas cégnél dolgozott. A pletykák szerint a Zimmermann vezette fejlesztési csoport a gyújtás folyamatában és a hatékonyabb üzemanyag-levegő keverék megtalálásában ért el látványos sikereket az idei belső-égésű motorral. Utóbbi azért érdemel figyelmet, mert az E10 üzemanyagokból alapvetően kevesebb teljesítményt lehet kisajtolni, magyarul lóerő veszteség következik be csak azzal, ha a korábbi üzemanyag helyet E10-et használnak.
Úgy tűnik azonban, hogy a Ferrari a Shell-lel együttműködve képes volt egy olyan üzemanyagot megalkotni, amiből több lóerő nyerhető ki. A hatékonyság főleg az égés gyorsaságában figyelhető meg, az üzemanyag nagyobb lángon és gyorsabban alakul át energiává arányosan, mint a korábbi években. Ez lehet a titok nyitja a Ferrari erőforrásának feléledésének az idei évben.

Login with Patreon
Legyél te is a támogatónk!

Legfrissebb cikkeink
- Mérlegen a csapattársak, ki teljesített jobban az év első felében? – Aston Martin
- Mérlegen a csapattársak, ki teljesített jobban az év első felében? – Williams
- Erős kezdés! – Mi történt eddig a pilótapiacon? – Sereghajtók 009
- Melyik a leglassabb pilóta a csapattársához képest az időmérő edzésen?
- Nashville-en a világ formulaautózás szeme, mutatjuk a menetrendet
- A Forma-1-es világbajnokságok végkimenetelét befolyásoló három fő tényező
- Fernando Alonso igent mondott a Wishről rendelt McLaren-Honda projektre
- 2023-as ülésrend: Ki lesz Sebastian Vettel utódja?
- MAGYAR F3-as győzelem: Berta Beni ROBBANTOTT a Hockenheimringen
- 10-ből 1 – Magyar Nagydíj összefoglaló
Legutóbbi hozzászólások