Connect with us

Futamösszefoglaló

A Ferrari visszatért, tükörsima Leclerc-győzelem és Red Bull nullázás Bahreinben

Ütősre sikerült a 2022-es szezon nyitánya. A Ferrari dominált, a Red Bull megadta magát, a Mercedes tényleg sehol az élmenőkhöz képest és még pár parádés jelenetre is futotta.

A rajt nagyon sima volt: az első háromban nem volt változás, Charles Leclerc-t Max Verstappen és Carlos Sainz követte. Sergio Pérez kicsit elnézte a lámpák kialvását, Valtteri Bottast pedig a technika viccelte meg – előbbi a hatodik, utóbbi a 14. helyig csúszott vissza, míg Lewis Hamilton így megörökölte a negyedik pozíciót.

Bajban a Mercedes és a partnerek is

Ezt követően sokáig nem igazán történt semmi. Kevin Magnussen nem tudta megtartani az ötödik helyét Pérez ellen, majd George Russell is elment mellette. Hamilton is tehetetlen volt a Red Bull-al szemben, ami jól mutatja, hogy a Mercedes tényleg nem esélyes a győzelemre (a harmadik hely nettó szerencse volt, erőből esélytelen volt még a hétszeres bajnok is). A W13-as mindenhol lassú, még az egyenesben  is (és tekintve, hogy az összes Mercedes-erőforrással rendelkező kocsi szenved, valószínűleg a motor is szerepet játszik benne), ráadásul még a gumikat is nagyon koptatja. Lesz dolga a német mérnököknek.

A konstruktőri címvédő mellett a Williams, a McLaren és az Aston Martin sem lehet boldog. Előbbi úgy tűnik, hogy átvette a tavalyi Haas szerepét, utóbbi nagyjából maradt a középmezőny végén (vagyis sikerült nulla előrelépést tenni), míg a McLaren a tavalyi 3-4. erőből visszaküzdötte magát a McLaren Hondás időkbe és jelenleg a mezőny második leglassabb autóját vezeti Norris-Ricciardo páros.

Haas-Alfa csata a középmezőny élén

Amilyen rossz futama volt a McLarennek, annyira jól ment a Haas és az Alfa Romeo. Bottas az elrontott rajta után is feljött a hatodik helyre (ehhez persze kellett a két Red Bull és a safety car is), míg Magnussen végig a top 10-ben autózva hozta be a Haast az ötödik helyen. Jelenleg ez a két csapat van egyértelműen a középmezőny élén, ráadásul nincs nagyon sokkal lemaradva a Mercedestől sem.

Meg kell dicsérni az újonc Guanyu Zhou-t is, aki élete első Forma-1-es futamán pontot szerzett, ezzel ő lett a történelem első kínai pontszerzője. Vele ellentétben viszont Mick Schumacher nem lehet annyira boldog: csak a 12. helyen végzett a fiatal német, zongorázni lehetett a különbséget közte és Magnussen között. Persze egy futamból még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de Schumachernek össze kell kapnia magát, most nem egy pénzeszsák ellen kell bizonyítania.

A középmezőny közepén továbbra is az Alpine és a Alpha Tauri áll. Tipikus nem jó, nem tragikus kezdés volt ez a két csapattól (Gasly műszaki problémák miatt kiesett, de Yuki Tsunoda, Fernando Alonso és Esteban Ocon pontot szerzett), de ennél azért bőven többet vártunk tőlük.

A Ferrari brutális, a Red Bull megadta magát

Az olasz csapat nagyon bekezdett! Egyelőre úgy tűnik, hogy megérte feláldozni a 2021-es szezont, ugyanis most nemcsak az időmérőn tudnak villanni Leclerc-ék, hanem a futamon is – jelenleg a Ferrari versenytempója és gumikezelése is a legjobb. Mindezt nagyon jól mutatta az, hogy a monacói stabilan adta körönként a 2-3-5 tizedeteket Verstappennek, aki ugyan az első elévágási kísérlet után többször is megelőzte a brutális végsebesség és DRS-hatékonyságnak köszönhetően a monacóit, de egyszer sem tudta megtartani a vezető pozíciót.

A Max-Charles párharc zseniális volt, mindkét pilóta klasszis teljesítményt nyújtott (nagy kár, hogy ezen kívül sok minden nem történt). Kifejezetten pozitív, hogy most már jóval könnyebb követni a másikat, vagyis működni látszik a Ross Brawn vezette technikai csoport által megalkotott új szabályrendszer. Emellett a gumiszabályok is jól működnek (idéntől a pilótáknak már nem azzal kell rajtolniuk, amivel bejutottak a Q3-ba), és mivel a paplanokat is csak 70 fokig lehet hevíteni, így az alávágások is veszélyesek lehetnek (a kivezető körökön rendre cikáztak a pilóták a hideg abroncsok miatt).

A Red Bull jelenleg egyértelműen ott van az élmezőnyben, azonos, vagy csak minimálisan alacsonyabb szinten, mint a Ferrari. A tempóval nincs különösebb probléma, ellenben a megbízhatóság nagyon csúnyán keresztbe tett az istállónak. Max Verstappen és Sergio Pérez is nem sokkal a futam vége előtt esett ki egy műszaki meghibásodás miatt, ráadásul a szezonnyitó harmadik kiesője, Pierre Gasly is Honda erőforrással versenyzett. Úgy néz ki, hiába a Hondáé a legerősebb és legjobb motor a mezőnyben, ennek nagy ára lett.

A címvédő Verstappen tehát nullázott, így Charles Leclerc után a futamon végig harmadik Sainz futott be másodiknak, a dobogó legalsó fokára pedig Pérez kiesésének köszönhetően a hétszeres világbajnok Hamilton fért fel. A leggyorsabb kör a monacóié lett, így 26 ponttal vezeti a világbajnokságot a 18 pontos Saint előtt, míg a Ferrari 44 egységgel előzi a 27 pontot gyűjtő Mercedest.

Click to comment